کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای هلو

طرز تهیه مربای هلو

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 50 دقیقه

دستور تهیه مربای هلو + مهمترین راز رمز درست کردن یک مربای هلوی خوشمزه و شفاف که هم میتونید خالی مصرف کنید و هم برای شیرینی و کیک عالیه

مواد لازم برای تهیه مربای هلو

  • هلو یک و نیم کیلو گرم
  • شکر 600 گرم
  • لیمو ترش یک عدد
  • وانیل نوک قاشق چایخوری

هلو یک میوه گرمسیری بسیار محبوب و خوشمزه هست که ازش استفاده های مختلفی میشه. از تهیه نوشیدنی و آبمیوه گرفته تا کمپوت و شربت و مربا… امروز و در این پست از مجله آشپزی کوک یاب، با دستور تهیه مربای هلو در خدمت شما هستیم. شما میتونید از این مربا هم به عنوان یک میان وعده خوشمزه و هم برای طعم دادن و تزیین انواع کیک و شیرینی و پای استفاده کنید. با این آموزش جذاب، همراه ما باشید.

هلو به خودی خود یک میوه شیرین محسوب میشه، بنابراین ما در این مربا از حجم شکر کمتری نسبت به سایر مرباها استفاده کردیم و بیشتر به قند طبیعی خود میوه اکتفا کردیم.دستور تهیه مربای هلو + مهمترین راز رمز درست کردن یک مربای هلوی خوشمزه

دستور تهیه مربای هلو + مهمترین راز رمز درست کردن یک مربای هلوی خوشمزه

  1. برای شروع کار، میوه ها رو پوست میگیریم و بعدش بعدش به تکه های بزرک تقسیمش میکنیم. فقط توجه کنید که برای خرید میوه، اگه میخواید تکه های هلو داخل مربا مشخص باشه، باید میوه سفت انتخاب کنید. هلو پخته و رسیده باعث میشه مربا حالت خمیری و مارمالاد داشته باشه! بهرحال انتخاب با شماست.
  2. حالا یک قابلمه گود و مناسب انتخاب میکنیم و هلو رو همراه شکر داخلش منتقل میکنیم، کمی هم میزنیم و میره برای استراحت 4 ساعته که آب پس بده و شکر حسابی به خورد میوه بره.
  3. بعد از گذشت 4 ساعت، قابلمه رو روی حرارت ملایم قرار میدیم، اجازه میدیم تا مربا جوش کنه. تو این مرحله کف و حباب روی سطح مربا تشکیل میشه که باید اونها رو جمع کنیم چون باعث کدر شدن مربا میشه.
  4. زیر گاز رو تا حد ممکن کم میکنیم و اجازه میدیم نیم ساعت مربا با همون حرارت کم بپزه. بعد از 30 دقیقه، لیمو ترش و نوک قاشق چایخوری وانیل (یا سه قطره مایع وانیل) رو به مربا اضافه میکنیم و کمی هم میزنیم.
  5. یک قاشق شهد مربا رو جدا میکنیم و اجازه میدیم خنک بشه. بعد از خنک شدن تست کنید، اگه به غلظت کافی رسیده بود، کار جمع شده. گاز رو خاموش کرده و اجازه میدیم مربا کاملا سرد بشه. بعدش به شیشه خشک و تمیز منتقل میکنیم و میتونیم برای مدت طولانی داخل یخچال نگهداری کنیم.

فوت و فن های تهیه مربای هلو خوشمزه

  • برای عطر و رنگ بهتر، میتونیم به مربا مقداری زعفران دم کرده اضافه کنیم.
  • پوست میوه رو دور نریزید، بجاش با یک لیوان آب داخل یک قابلمه بجوشونید. بعد از 15 دقیقه آبکش کنید و آبش رو به مربا اضافه کنید (تفاله رو دور بریزید). مراحل پخت مربا رو هم از 30 به 40 دقیقه افزایش بدید.
  • عطر هل با مربای هلو هماهنگی خوبی داره، همون ابتدای پخت دو تا سه عدد هل رو به مربا اضافه کنید و پایان کار اونها رو خارج کنید.فوت و فن های تهیه مربای هلو خوشمزه

مهمترین خواص میوه هلو

هلو یک میوه خوشمزه و بسیار مقوی هست که دارای ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان است.

  • ویتامین سی : هلو منبع غنی از ویتامین C هست که یک آنتی‌اکسیدان قوی محسوب میشه. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ سلامت پوست، و افزایش جذب آهن از میوه‌ها و سبزیجات کمک می‌کنه.
  • فیبر : این میوه مقدار قابل توجهی فیبر در خودش داره که می‌تونه به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش کلسترول خون، و کنترل قند خون کمک کنه.
  • مواد معدنی : هلو حاوی مقادیر قابل توجهی مواد معدنی از جمله پتاسیم، آهن، مس و منگنز هست. این مواد معدنی برای حفظ سلامت قلب، استخوان‌ها، و فعالیت‌های متابولیک بدن ضروری هستند.
  • آنتی اکسیدان : هلو حاوی آنتی‌اکسیدان‌های متنوعی از جمله کاروتنوئیدها و فنل‌ها است که میتونن در مقابل عوامل آسیب‌زای مرتبط با استرس اکسیداتیو و پیری زودرس مؤثر باشن.

بازدید : 25 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.