کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه مربای نارنگی خانگی

طرز تهیه مربای نارنگی خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 100 دقیقه

مربای نارنگی یکی از خوشمزه ترین و خاص ترین مرباهاست. ترکیب مربای نارنگی با خامه و کره محشر است شما به راحتی میتوانید در فصل پاییز و زمستان این مربا را تهیه کنید و در یخچال نگه دارید. مربای نارنگی در فروشگاه ها یافت میشود ولی بهتر است در منزل تهیه نمایید زیرا مربای کارخانه ای از شکر فراوان و مواد نگه دارنده استفاده میکنند که این برای سلامتی بسیار مضر است.

مواد لازم برای تهیه مربای نارنگی

  • شکر : 1 کیلو
  • نارنگی : 1 کیاو
  • وانیل : به مقدار کم
  • زعفران دم کشیده : نصف پیمانه

با توجه به اینکه در فصل پاییز هستیم و انواع نارنگی به وفور و با قیمت مناسب در دسترس هست، امروز تصمیم گرفتیم دستور تهیه مربای نارنگی خانگی رو با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به دنبال یک مربای خوشمزه برای وعده صبحانه هستید ما به شما مربای نارنگی را پیشنهاد میکنیم

این مربا علاوه بر طعم عالی، ظاهری زیبا هم داره. بهتره برای تهیه این مربا از نارنگی شیرین و رسیده استفاده کنید. طبع نارنگی سرد و تر مثل سایر مرکبات هست و از خواص زیادی برخوردار هست. نارنگی سیستم ایمنی بدن رو تقویت میکنه و باعث پیشگیری از سکته و حملات قلبی میشه. با دستور پخت مربای نارنگی خانگی تا پایان همراه ما باشید.

آموزش درست کردن مربای نارنگی

دستور تهیه مربای نارنگی خانگی خوشمزه

  1. در اولین مرحله برای تهیه مربای نارنگی باید نارنگی را بشویید و پوست بگیرید سعی کنید تمام لایه های سفید نارنگی را جدا کنید بعد نارنگی را به صورت حبه ای در بیاورید.
  2. درون یک قایلمه آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه آب جوشید شکر را به قابلمه اضافه کنید اجازه دهید شکر درون آب کاملا حل شود.
  3. بعد از حل شدن شکر نارنگی های حبه ای را درون قابلمه به مخلوط شکر و آب اضافه کنید. حدود 1 ساعت و نیم تقریبا زمان میبرد تا مربای نارنگی به غلظت برسد .
  4. میتوانید برای اینکه به اطمینان برسید که مربا به غلظت رسیده یا نه کمی از مربا را کف دستتان بریزید در صورتی که حالت چسبندگی داشت و کش آمد یعنی به غلظت رسیده (نکته اصلی تهیه مربا این است که که اگر زیاد مربا به غلظت برسد باعث میشود در آینده شکرک بزند.)
  5. در 10 دقیقه پایانی زعفران دم کشیده و وانیل را به مربا اضافه کنید و بعد از گذشت این زمان مربا را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید تا کاملا خنک شود.
  6. بعد از خنک شدن درون شیشه مورد نظر بریزید و در یخچال قرار دهید ( اگر مربا کاملا سرد نشود و درون یخچال بگذارید ممکن است کپک بزند)
  7. بعد از اینکه مربا خنک شد داخل ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

آموزش تهیه مربای نارنگی - مربا با طعم جدید

بازدید : 375 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.