کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قارچ خشک شده

طرز تهیه قارچ خشک شده

  • اقتصادی
  • ساده
  • 1 نفر
  • 25 دقیقه

استفاده از قارچ در سالهای اخیر در کشورمان بسیار رایج شده اما این ماده غذایی مفید و ارزشمند ، تقریبا خیلی زود خراب شده و تغییر رنگ میدهد. اگر میخواهید همیشه قارچ در دسترس داشته باشید تا بتوانید غذاهای متنوعی با آن تهیه کنید ، یک گزینه عالی استفاده از قارچ خشک شده است که […]

مواد لازم برای تهیه قارچ خشک شده

  • قارچ 100 گرم

استفاده از قارچ در سالهای اخیر در کشورمان بسیار رایج شده اما این ماده غذایی مفید و ارزشمند ، تقریبا خیلی زود خراب شده و تغییر رنگ میدهد. اگر میخواهید همیشه قارچ در دسترس داشته باشید تا بتوانید غذاهای متنوعی با آن تهیه کنید ، یک گزینه عالی استفاده از قارچ خشک شده است که شما میتوانید آنرا براحتی و با هزینه ای به مراتب کمتر از نوع کارخانه ای و آماده ، تهیه نمایید.

دستور تهیه قارچ خشک شده

برای شروع قارچ ها را می شوییم و بعد از آن با استفاده از یک پارچه قارچ ها را خشک می کنیم.

بعد از آن قارچ ها را خرد می کنیم. اگر دوست داشته باشید می توانید با استفاده از یک برس بر روی قارچ ها آبلیمو بکشید. با انجام این کار رنگ قارچ ها تغییر می کند.

دستور تهیه قارچ خشک شده در خانه

در قسمت بعد اگر یک دستگاه میوه خشک کن در اختیار دارید می توان قارچ ها را در یک طبقه از آن چید و سپس صبر کرد تا با گرفته شدن رطوبت قارچ ها به طور کامل خشک شوند. اما اگر این دستگاه را در اختیار نداشتید می توانید آن ها را داخل یک سینی بریزید.

اکنون سینی را مقابل نور خورشید می گذاریم و تا خشک شدن قارچ ها صبر می کنیم. برای سریع تر شدن تهیه قارچ های خشک شده ، هر از گاهی آن ها را زیر و رو کنید. همچنین می‌ توان از شوفاژ و یا بخاری هم استفاده کرد.

در نهایت قارچ ها را به درون زیپ کیپ منتقل می کنیم. برای نگهداری آن لازم است که در یک جای خنک و خشک قرار بگیرد.

آموزش خشک کردن قارچ

بازدید : 2211 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.