کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قرابیه بادام

طرز تهیه قرابیه بادام

  • متوسط
  • ساده
  • 8 نفر
  • 200 دقیقه

قرابیه بادام ، یک شیرینی مناسب جهت استفاده در میهمانی ها و جشن سال نو است که اصالت آن بر می گردد به شهر تبریز. این شیرینی طعمی فوق‌العاده‌ای و بافتی ترد و عالی دارد. در تهیه این شیرینی از بادام استفاده می شود که ارزش غذایی این شیرینی را بالا می برد. به علت […]

مواد لازم برای تهیه قرابیه بادام

  • بادام پوست کنده خام 250 گرم
  • سفیده تخم مرغ 4 عدد
  • شکر 450 گرم
  • خلال بادام و پسته خرد شده به میزان لازم

قرابیه بادام ، یک شیرینی مناسب جهت استفاده در میهمانی ها و جشن سال نو است که اصالت آن بر می گردد به شهر تبریز. این شیرینی طعمی فوق‌العاده‌ای و بافتی ترد و عالی دارد. در تهیه این شیرینی از بادام استفاده می شود که ارزش غذایی این شیرینی را بالا می برد. به علت استفاده از سفیده تخم مرغ در تهیه این نوع شیرینی و عدم استفاده از آرد ، این شیرینی سبک بوده و نکته آخر آن که جهت نگهداری باید آن را داخل یک ظرف در دار داخل یخچال جهت نگهداری قرار داد.

دستور تهیه شیرینی سنتی قرابیه بادام خانگی

برای شروع بادام ها را می شوییم و درون یک ظرف می ریزیم. سپس به آن آب ولرم اضافه می کنیم و حدود ربع ساعت جهت خیس خوردن بادام ها صبر می کنیم. بعد از آن به آبکشی کردن آن ها می پردازیم. حال جهت نرم شدن حدود دو ساعت کاری به کار آن ها نداریم. درون یک ظرف نصف سفیده تخم مرغ ها ، شکر و بادام ها را می ریزیم و مخلوط می کنیم.

حال به چرخ کردن مخلوط به دست آمده می پردازیم و این کار را آهسته انجام می دهیم تا روغن نیندازد. این کار را برای هفت مرتبه تکرار می کنیم تا دیگر اثری از خرده های بادام نباشد.

حال فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم می کنیم و صبر می کنیم تا دمای آن بالا برود. در کف سینی فر ، کاغذ روغنی قرار داده و مواد را با اندازه و شکل دلخواه خود درون آن قرار می دهیم.

شیرینی ها را با خرده های خلال بادام و پسته تزیین می کنیم و سینی را داخل فر می گذاریم و حدود ۲۰ دقیقه جهت پخته شدن شیرینی ها صبر می کنیم. بعد از گذشت این زمان سینی فر را درآورده ، روی شیرینی ها را پوشانده و صبر می کنیم تا دمای آن ها پایین بیاید و بعد از آن شیرینی ما حاضر شده است.

دستور تهیه شیرینی سنتی قرابیه بادام خانگی

نوش جان !!!

بازدید : 381 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.