کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه نودل کره ای

طرز تهیه نودل کره ای

  • متوسط
  • ساده
  • 1 نفر
  • 25 دقیقه

نودل یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است که قدمتی چند هزار ساله دارد. اولین شواهد از وجود نودل در چین و در حدود 4000 سال پیش کشف شده است. در آن زمان، نودل‌ها از آرد گندم تهیه می‌شدند و به صورت رشته‌های نازک و بلند بودند. نودل‌ها به سرعت در سایر نقاط آسیا نیز رواج […]

مواد لازم برای تهیه نودل کره ای

  • یک بسته نودل با طعم دلخواه (ترجیحا طعم گوشت)
  • گوشت استیکی گوساله 100 گرم
  • فلفل دلمه رنگی، قارچ، پیازچه، کدو خورشتی، پیاز و هویج به مقدار دلخواه
  • کنجد برشته شده 1/4 فنجان
  • نصف فنجان برگ ریحان تازه
  • چهار حبه سیر خرد شده
  • یک قاشق غذاخوری زنجبیل تازه خرد شده
  • نصف فنجان سس سویا (تاماری)
  • یک قاشق غذاخوری سس کچاپ

نودل یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است که قدمتی چند هزار ساله دارد. اولین شواهد از وجود نودل در چین و در حدود 4000 سال پیش کشف شده است. در آن زمان، نودل‌ها از آرد گندم تهیه می‌شدند و به صورت رشته‌های نازک و بلند بودند. نودل‌ها به سرعت در سایر نقاط آسیا نیز رواج یافتند و امروزه در بسیاری از کشورهای آسیایی، نودل یکی از غذاهای اصلی محسوب می‌شود.طرز پخت نودل کره ای با گوشت و کنجد

در ایران تهیه و سرو نودل معمولا به انداختن یک بسیته نودل آماده داخل آبجوش و سپس اضافه کردن ادویه آن خلاصه میشود. اما روند آماده سازی نودل در کشورهای شرقی متفاوت است و نودل یک پایه غذایی در نظر گرفته میشود که با طیف گسترده ای از مواد دیگر طعم دار و تزیین میشود. در دامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما رو با اصول کلی و نمونه کاملی از تهیه نودل کره‌ای آشنا کنیم.

دستور تهیه نودل کره ای با سبزیجات و گوشت

  1. برای شروع گوشت صاف را به صورت نوار های نازک که حدود 5 سانتی متر طول داشته باشند برش میزنیم. اگر حس میکنید ممکن است گوشت بعد از پخت سفت باشد ، آنرا کمی با چنگال یا گوشت‌کوب له کنید. یک تابه (ترجیحا گود باشد) را روی حرارت ملایم قرار داده و مقداری روغن داخل آن بریزید و گوشت ها را به تابه منتقل کنید و با کمی نمک و فلفل تفت دهید. سیر های رنده شده را نیز به گوشت اضافه کنید.سبزیجات ، گوشت و مواد اولیه تهیه نودل کره ای
  2. بعد از اینکه رنگ گوشت ها تغییر کرد و آب انداخت ، آنها را از تابه خارج کرده و سبزیجات را که قبلا بخوبی شسته و نواری (هویج، فلفل دلمه و پیاز) و حلقه‌ای (کدو و قارچ) خرد کرده‌ایم را داخل تابه با حرارت ملایم رو به بالا تفت میدهیم. اکنون سس سویا و سس کچاپ را به تابه اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.کمی کنجد و ادویه مخصوص نودل را که نیز از بسته بندی آن خارج کرده بودید به این ترکیب اضافه کنید.
  3. وقتی بافت و رنگ سبزیجات تغییر کرد ، یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید. گوشت و نودل را نیز به مواد داخل تابه اضافه کرده و حدود 10 دقیقه بعد نودل کرده ای ما حاضر است. در آخرین مرحله نصف ریحان را که کاملا پاک کرده و ساقه آنرا جدا کرده بودیم به تابه اضافه میکنیم.
  4. اگر تمایل داشته باشید میتوانید یک عدد تخم مرغ در 5 دقیقه پایانی روی نودل بشکنید اما آنرا هم نزنید. سفید تخم مرغ سفت میشود و زرده آن بشکل عسل موقع سرو روی نودل پخش میشود.
  5. در پایان نودل را داخل کاسه با کمی کنجد ،ریحان و پیازچه تزیین و سرو نمایید.

ترفندهایی برای نودل کره ای بهتر

  • شما میتوانید بجای استفاده از گوشت ، از مرغ های گریل شده ، انواع ماهی یا تن ماهی و حتی گوشت های فرآوری شده نظیر سوسیس آبپز استفاده کنید. همچنین میتوانید آنرا بطور کلی حذف کرده و نودل کاملا گیاهی در اختیار داشته باشید.
  • بطور معمول در کشورهای شرقی نودل بصورت آبدار سرو میشود که شباهت زیادی به سوپ دارد. ما عادت داریم آب اضافی نودل را پیش از سرو دور بریزیم. بهرحال اینکه نودل را به چه صورت سرو کنید اختیاری است.
  • اگر به طعم تند علاقه دارید میتوانید با اضافه کردن سس چیلی ، فلفل قرمز یا حتی فلفل چیلی خشک شده با نودل ، میزان تندی دلخواه خود را وارد نودل کنید.نودل کره ای خوشمزه سبزیجات و گوشت
  • سبزیجاتی که در طبخ نودل کره ای استفاده میشوند را میتوانید تغییر داده و منطبق با سلیقه خود اصلاح کنید. اما در نظر داشته باشید که سبزیجات علاوه بر طعم و مزه ، رنگ و ظاهر غذا را نیز میسازند. بنابراین طیف رنگی سبزیجات را حفظ کنید.

فرق نودل با ماکارونی

بطورکلی میتوان گفت که نودل و ماکارونی به لحاظ روند تولید ، ظاهر و مواد اولیه شباهت های پر شماری به یکدیگر دارند. با این حال تفاوت های بسیار هم میان این دو ماده غذایی میتوانیم پیدا کنیم. تفاوت اول در زمان طبخ این دو آشکار میشود! نودل‌ها معمولا در کمتر از 5 دقیقه آماده می‌شوند، در حالی که ماکارونی‌ها ممکن است تا 30 دقیقه نیاز به زمان برای پخته شدن دارند.

تفاوت بعدی این دو در نحوه سرو آنهاست. نودل را می‌توان به صورت ساده یا با انواع مواد غذایی مختلف، مانند سبزیجات، گوشت یا تخم مرغ سرو کرد. ماکارونی‌ها معمولاً با سس‌های مختلف، مانند سس گوجه فرنگی، سس پستو یا سس آلفردو، سس گوشت و… سرو می‌شوند.

اندازه و شکل نودل و ماکارونی نیز متفاوت است. نودل‌ها معمولا رشته های بسیار نازک و بلندتر نسبت به ماکارونی هستند و معمولا به شکل رشته‌های مارپیچ در دسترس قرار دارند. ماکارونی معمولا ضخیم و نسبت به نودل کوتاه‌تر است. همچنین ماکارونی میتواند شکل دار باشد که با نامهای فرمی، پنه، فوسیلی و غیره شناخته میشود.

ماده اصلی تشکیل دهنده هر دو ، آرد گندم است اما در برخی کشورهای شرق آسیا بویژه در ژاپن ، نودل با آرد برنج نیز تهیه میشود.

میزان مصرف نودل در جهان

طبق آمار سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (FAO)، در سال 2022، متوسط مصرف نودل در جهان 7.5 کیلوگرم در سال بوده است. چین با مصرف سرانه سالانه 45 کیلوگرم ، بیشترین مصرف‌کننده نودل در جهان را داراست. پس از چین، ژاپن، کره جنوبی، اندونزی و فیلیپین بیشترین مصرف‌کنندگان نودل در جهان هستند.
در آمریکا، متوسط مصرف نودل در سال حدود 2.5 کیلوگرم است. این میزان نسبت به متوسط جهانی کمتر است، با این حال، نودل یکی از غذاهای محبوب در آمریکا است.

البته شاید بتوان گفت مهمترین دلیل این حجم مصرف نودل در تمام دنیا، قیمت پایین، آماده‌سازی سریع، در دسترس بودن و طعم های متنوع آن است.

بازدید : 8612 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.