کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دونات مرغ

طرز تهیه دونات مرغ

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

دونات مرغ سوخاری در واقع نوعی فینگر فود خوشمزه ، ترد و شیک است که یک انتخاب بسیار عالی برای پذیرایی در جشن ها و مهمانی های کوچک به شمار میرود. دونات مرغ یک غذای بین المللی محسوب میشود که در نقاط مختلف دنیا با دستور ها و مواد اولیه متنوعی تهیه و طبخ میشود […]

مواد لازم برای تهیه دونات مرغ

  • پیاز کوچک 3 عدد
  • سینه مرغ 180 گرم
  • نمک ، فلفل سیاه و فلفل قرمز به میزان لازم
  • آرد سوخاری 3 قاشق غذا خوری
  • سیب زمینی آبپز رنده شده 1 عدد بزرگ

دونات مرغ سوخاری در واقع نوعی فینگر فود خوشمزه ، ترد و شیک است که یک انتخاب بسیار عالی برای پذیرایی در جشن ها و مهمانی های کوچک به شمار میرود. دونات مرغ یک غذای بین المللی محسوب میشود که در نقاط مختلف دنیا با دستور ها و مواد اولیه متنوعی تهیه و طبخ میشود و ما امروز در مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک یب قصد داریم یکی از بهترین و ساده ترین روش های پخت این غذای خوشمزه را در اختیار شما قرار دهیم.

لطفا توجه داشته باشید که شما میتوانید با ایجاد تغییر در مواد اولیه و حتی مراحل آماده سازی این نوع دونات ، آنرا باب میل خود تغییر داده و طعم و مزه مناسب خودتان را بدست آورید. بعنوان مثال میتوانید فلفل دلمه ای ، قارچ ، سیر و… را به مواد اولیه اضافه کنید و یا حتی کمی پنیر گودا و یا پنیر پیتزا را نیز در ترکیبات این نوع دونات داشته باشید تا کیفیت و طعم بهتر و متفاوتی بدست آورید.

دستور پخت دونات مرغ

برای درست کردن دونات مرغ نیاز داریم به ، 3 عدد پیاز کوچک ، 1 عدد سیب زمینی آبپز رنده شده ، 180 گرم سینه مرغ یا ترکیبی از سینه و ران مرغ ، فلفل قرمز و فلفل سیاه ، 3 قاشق غذا خوری آرد سوخاری.
ابتدا گوشت مرغ و پیاز ها رو داخل غذا ساز می ریزیم ، تا کامل له بشه ، سپس سیب زمینی آبپز رنده شده  ، ادویه ها و آرد سوخاری رو بهش اضافه می کنیم  و همه رو باهم خوب مخلوط می کنیم وقتی که نرم و خمیری شدن مواد رو داخل قیف می ریزیم و داخل سینی که کف اش کاغذ روغنی انداختیم به شکل رینگ می ریزیم و به همین شکل ادامه می دیم تا همه موادمون تموم بشه و بعد داخل فریزر قرار می دیم تا کاملا منجمد بشه.

بعد از منجمد شدن دونات ها اون ها رو از فریزر خارج می کنیم و برای سوخاری کردن دونات مرغمون ابتدا دونات ها رو داخل مخلوط نشاسته ذرت و آرد میغلطونیم و بعد داخل تخم مرغ میندازیم ، در آخر هم داخل آرد سوخاری زده و بلافاصله سرخشون می کنیم ، آرد سوخاری بهتره که دانه درشت باشه چون ترد تر و خوشمزه تر میشه.

وقتی ک دونات هامون هنوز منجمد هستن داخل روغن فراوان سرخشون می کنیم ، چون اگر آب بشن پودر های سوخاری از دونات کنده میشن.

بازدید : 80 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.