کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

طرز تهیه ترشی کلم قرمز

  • نفر
  • دقیقه

ترشی کلم قرمز یکی از پرکاربردترین، ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و خوشمزه‌ترین ترشی های ایرانی محسوب میشه. امروز قصد داریم در مجله آشپزی کوک یاب، دستور تهیه این ترشی خوشمزه رو در اختیار شما قرار بدیم. از ترشی کلم قرمز میتونید هم به عنوان چاشنی در کنار انواع غذاهای اصیل سنتی استفاده کنید و هم اینکه […]

مواد لازم برای تهیه

ترشی کلم قرمز یکی از پرکاربردترین، ساده‌ترین، کم هزینه‌ترین و خوشمزه‌ترین ترشی های ایرانی محسوب میشه.

امروز قصد داریم در مجله آشپزی کوک یاب، دستور تهیه این ترشی خوشمزه رو در اختیار شما قرار بدیم. از ترشی کلم قرمز میتونید هم به عنوان چاشنی در کنار انواع غذاهای اصیل سنتی استفاده کنید و هم اینکه به عنوان مخلفات به ساندویچ اضافه کنید. یکی از کاربردهای جالب این ترشی هم استفاده از رنگش در غذاهای مختلف هست! مثلا میتونید از سرکه ترشی کلم قرمز که رنگ فوق‌العاده زیبایی داره داخل سوپ استفاده کنید. یا برای تغیر رنگ سس سفید ازش استفاده کنید که رنگ صورتی خیلی جذابی بهش میده.

مواد ادولیه لازم برای تهیه ترشی کلم سرخ

مواد اولیه لازم برای تهیه ترشی کلم سرخ

دستور تهیه ترشی کلم قرمز خوشمزه با سرکه سفید

  1. برای تهیه ترشی، با تمیز کردن کلم و جدا کردن برگهای ناسالم شروع میکنیم. بعدش کلم رو خوب میشوریم و اجازه میدیم کاملا آب اضافه بچکه بیرون. کار تمیز کردن و شستشو که تموم شد، با چاقو، ساطور یا غذا ساز، کلم رو به شکل نوارهای نازک برش میدیم.
    بهتره که برگ ها رو دونه دونه جدا کنید و بعد برش بزنید. اینطوری کلم ها یکدست و بهتر خرد میشن.
  2. کلم رو به یک ظرف بزرگ منتقل کنید و بعد بهش نمک بزنید و خوب مخلوط کنید. روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و به مدت دو ساعت اجازه بدید استراحت کنه. تو این مدت، کلم آب پس میده و نمک کاملا به خردش میره.
  3. یک ظرف شیشه ای تمیز و خشک برای ترشی انتخاب کنید. آب اضافی کلم ها رو دور بریزید، بعدش کلم قرمز رو بریزید داخل شیشه ترشی و سرکه رو تا بالای سطح کلم ها پر کنید. تو این دستور ما از سرکه سفید صنعتی استفاده کردیم، شما میتونید هر نوع سرکه ای که دوست دارید رو جایگزین کنید.
  4. مرحله آخر هم اینه که باید از کیپ شدن درب ظرف ترشی مطمئن بشید. میتونید یک پلایتیک فریزر زیر درب شیشه قرار بدید تا از نفوذناپذیری ترشی در برابر هوا اطمینان پیدا کنید. کا تهیه ترشی تمومه و حالا فقط باید زمان بدید تا ترشی قشنگ جا بیفته که معمولا یک هفته زمان میبره.

دستور تهیه ترشی کلم قرمز خوشمزه با سرکه سفید

چند نکته برای تهیه ترشی کلم قرمز متفاوت

  • تا اینجا یاد گرفتیم چطوری با کلم قرمز یک ترشی ساده و خوشمزه درست کنیم. حالا قصد داریم به نکاتی اشاره کنیم که ترشی کلم قرمز متفاوت و خوشمزه‌تری داشته باشید. البته توجه کنید که تمام این نکات سلیقه‌ای هست، بریم برای ادامه‌ی داستان:
  • یکی از بهترین افزودنی ها برای تغییر طعم و مزه ترشی، استفاده از سیر هست. میتونید چند حبه سیر رو پوست بگیرید و درسته داخل ترشی قرار بدید تا عطر سیر به ترشی بگیره و کمی هم تند بشه.
  • سیاه دانه کلا توی هر نوع ترشی جوابه! این ترشی هم از این قائده مستثنی نیست و با اضافه کردن تنها یک قاشق سیاه دانه، عطر و طعم دلنشینی میتونید به این ترشی  بدید.
  • اگه دوست دارید ترشی طعم تند و تیزی داشته باشه میتونید فلفل سبز یا فلفل چیلی خشک بهش اضافه کنید. برای یک شیشه کوچک ترشی، یک عد فلفل کافیه.
  • میتونید به ازای هر شیشه ترشی، یک قاشق چایخوری شکر اضافه کنید تا طعم ترشی کمتر بشه و ترشی کلم قرمز طعمش ملس بشه. همچنین میتونید آب اضافی کلم رو که دور ریختید رو به ترشی اضافه کنید. در اینصورت طعم و رنگ ترشی بهتر میشه ولی ماندگاریش کم میشه و بهتره که داخل یخچال نگهداری بشه.

بازدید : 51 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.