کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکی ازمیری – کلوچه ترکیه ای

طرز تهیه کوکی ازمیری – کلوچه ترکیه ای

  • اقتصادی
  • ساده
  • 6 نفر
  • 120 دقیقه

اگر شمام همیشه به دنبال یک شیرینی جذاب و متفاوت هستید ما به شما کوکی ازمیری را پیشنهاد میکنیم این کوکی جذاب بسیار پرطرفدار و خوشمزه است که در همه جای دنیا طرفداران خاص خود را دارد. این دسر یک گزینه عالی برای پذیرایی در مجالس و مهمانی هاست.

مواد لازم برای تهیه کوکی ازمیری

  • خامه شکلاتی : 300 گرم
  • وانیل : نوک قاشق چایخوری
  • آرد : 1/5 فنجان
  • آب ولرم : 1/2 فنجان
  • روغن مایع : 1/2 قاشق چایخوری
  • شکر : 1 قاشق غذاخوری

کوکی ازمیری یکی از شیرینی های معروف کشور ترکیه میباشد این شیرینی خوشمزه مخصوص شهر ازمیره ، بسیار مورد استقبال افراد غیر بومی قرار گرفته و به عنوان یک شیرینی گران قیمت و شیک شناخته میشود. تهیه این شرینی جذاب بسیار آسانه و شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه کنید و در مجالس و مهمانی ها از آن استفاده نمایید. با دستور پخت کوکی ازمیری خوشمزه تا پایان همراه کوک یاب باشید.

طرز تهیه کوکی ازمیری خانگی

طرز تهیه کوکی ازمیری خانگی - آموزش کلوچه ترکی

در اولین مرحله برای تهیه این کوکی خوشمزه باید سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید و کنار بگذارید سپس فر را روی 180 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید تا حسابی گرم شود.

درون یک ظرف روغن ، آب گرم ، وانیل و شکر را بریزید و با هم ترکیب کنید سپس آرد را 3 بار از الک رد کنید تا یکدست شود بعد کم کم به مواد درون کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا آرد گلوله گلوله نشود.

همین که خمیر در وسط کاسه جمع شد ریختن آرد را متوقف کنید و با دست خمیر را به مدت 10 دقیقه ورز دهید و روی ظرف را با سلفون بپوشانید و برای 20 دقیقه در دمای محیط اجازه دهید تا استراحت کند.

بعد از گذشت این زمان خمیر را به 15 قسمت مساوی تقسیم کنید و هر قسمت را چونه بگیرید. یکی از چونه ها را کف دستتان کمی باز کنید و وسط آن را 1 قاشق خامه شکلاتی بریزید و گرد خمیر را شکل دهید.

این کار را تا تمام شده همه مواد انجام دهید و همه خمیر پر شده را درون سینی فر بچینید. سپس سینی فر را در طبقه میانی قرار دهید تا کوکی ها به مدت 8 تا 12 دقیقه پخته شود.

حال گریل را روشن کنید تا روی کوکی ها به مدت 3 دقیقه طلایی شود. اکنون کوکی ازمیر آماده شده است کمی بگذارید خنک شود بعد در ظرف مورد نظر سرو کنید.

بازدید : 436 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.