کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

طرز تهیه تیرامیسو لیوانی

  • متوسط
  • ساده
  • 4-6 نفر
  • 60 دقیقه

یکی از معروفترین دسرهای ایتالیا ، تیرامیسو نام دارد که با بیسکویت درست شده و بافت لایه ای دارد. در ادامه به چگونگی درست شدن این دسر پرطرفدار و شناخته شده می پردازیم پس با ما همراه باشید. پیشتر در مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک یاب ، طرز تهیه تیرامیسو را برای شما منتشر […]

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو لیوانی

  • خامه صبحانه 400 گرم
  • پنیر ماسکارپونه 250 گرم
  • شکر 70 گرم
  • لیدی فینگر یا بسکوئیت پتی بور 2 بسته
  • وانیل نصف قاشق چایخوری
  • پودر قهوه فوری 2 قاشق مرباخوری

مواد لازم برای آماده سازی تاپینگ تیرامیسو لیوانی

  • پودر کاکائو به میزان دلخواه

یکی از معروفترین دسرهای ایتالیا ، تیرامیسو نام دارد که با بیسکویت درست شده و بافت لایه ای دارد. در ادامه به چگونگی درست شدن این دسر پرطرفدار و شناخته شده می پردازیم پس با ما همراه باشید.

پیشتر در مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک یاب ، طرز تهیه تیرامیسو را برای شما منتشر کرده بودیم. امروز با یک دستور جدید برای تهیه این دسر خوشمزه در خدمت شما هستیم.

نحوه ی تهیه تیرامیسو لیوانی

برای شروع باید یک ظرف را برداشته و درون آن خامه اضافه کنیم و حدود دو دقیقه آن را هم بزنیم.بعد از آن پنیر ماسکارپونه را به همراه شکر درون ظرف می ریزیم.

مواد را به خوبی هم می زنیم تا به طور کامل مخلوط شوند.حال باید وانیل را درون ظرف بریزیم و چند دقیقه دیگر به هم زدن محتویات درون ظرف ادامه دهیم.در مرحله بعد باید پودر قهوه را به همراه نصف لیوان آب جوش مخلوط کنیم.

قهوه مناسب دسر تیرامیسو

فعلا با مخلوط آب جوش و قهوه کاری نداریم تا سرد شوند.حال باید لیوان هایی که قرار است در آن ها تیرامیسو تهیه بشود را با روغن چرب کرده و درون آن ها مخلوط پنیر ماسکارپونه و خامه را اضافه کنیم و به صاف کردن روی آن ها بپردازیم.

اکنون لیدی فینگر و یا بیسکویت های پتی بور را اندکی خرد کرده و آغشته به قهوه درست شده می کنیم و به درون لیوان ها اضافه می کنیم.دوباره مخلوط خامه را بر روی بسکوییت ها می ریزیم و آن ها را صاف می گردانیم.
اگر دوست دارید بیسکوییت مخصوص دسر تیرامیسو را خودان تهیه کنیم ، پیشنهاد میکنیم به این مطلب : “طرز تهیه بیسکوئیت لیدی فینگر خانگی” مراجعه کنید.

نکته قابل توجه آن است که نازکی لایه های تیرامیسو کاملا به سلیقه شخص برمی گردد و برای تزیین روی تیرامیسو می توان از پودر کاکائو الک شده استفاده کرد و یا به هر شکل دیگر دلخواه خود می توان آن را تزیین کرد.لیوان ها را درون یخچال می گذاریم و بعد از گذشته چهار ساعت تیرامیسو های لیوانی ما آماده برای نوش جان کردن میباشند.

دسر تیرامیسو لیوانی - اموزش تهیه دسر تیرامیسو در خانه

بازدید : 578 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.