کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای

طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

تیره کوفته یکی از غذاهای خوشمزه کشور ترکیه میباشد که بسیار پرطرفدار است و شباهت زیادی به کتلت ما ایرانی ها دارد. تیره کوفته را میتوانید با نان یا برنج سرو کنید و بهترین گزینه برای پذیرایی در مهمانی ها میباشد. اگر تا کنون تیره کوفته را میل نکرده اید پیشنهاد میکنم حتما امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه تیره کوفته ترکیه ای

  • گوشت چرخکرده : 500 گرم
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • پودر نان خشک : 1 قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ : 1عدد
  • سیر : 2 حبه
  • جعفری خرد شده : 2 قاشق غذاخوری
  • زیره : 1/2 قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم

تیره کوفته یکی از غذاهای خوشمزه کشور ترکیه میباشد که با گوشت چرخکرده تهیه میشود که شباهت زیادی به کتلت ما ایرانی ها دارد. تیره کوفته در تمام شهرهای ترکیه سرو میشود و حتی توریست هایی که از کشورهای دیگر و یا ایران به ترکیه سفر میکنند تیره کوفته را امتحان میکنند این غذای خوشمزه بسیار محبوب و پرطرفدار است که شما به راحتی میتوانید با موادی که همیشه در دسترس است تیره کوفته را در منزل تهیه نمایید و حتی با آن از مهمان خود پذیرایی کنید. با دستور تهیه تیره کوفته ترکیه ای خاگی تا پایان همراه ما باشید.

تیره کوفته ترکیه ای - دستور تهیه کوفته خوشمزه

طرز تهیه تیره کوفته ترکیه ای

در اولین مرحله برای تهیه تیره کوفته باید گوشت چرخکرده را درون کاسه بریزید. جعفری را پاک کنید درون کاسه ای پر از آب بریزید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در آب خیس بخورد تا گل و لای سبزی از بین برود. پیاز را پوست بگیرید و ریز رنده کنید بعد به کمک دست آب پیاز را بگیرید و به گوشت درون کاسه اضافه کنید.

کمی نان خشک و زیره ، نمک و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید و ترکیب کنید. تخم مرغ را ظرفی جداگانه بشکنید در صورت سالم بودن به مایه کوفته اضافه کنید. جعفری را بعد از گذشت نیم ساعت تمیز آبکشی نمایید و درون صافی بریزید تا خشک شود بعد به کمک چاقو روی تخته جعفری را ریز خرد کنید و درون ظرف ریخته و با مواد ترکیب کنید.

برای اینکه مایه کوفته خوش عطر شود سیر را پوست بگیرد و همانند پیاز ریز رنده کنید درون کاسه بریزید و با دست مایه کوفته را 10 دقیقه ورز دهید هرچقدر مدت زمان ورز دادن گوشت بیشتر باشد کوفته جا میوفتد و بوی خامی گوشت از بین میرود.

حال روی ظرف را سلفون بکشید و به مدت 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا مایه کوفته به خوبی استراحت کند. سیب زمینی را پوست بگیرید خلالی و یکدست خرد کنید نازک یا کلفت بودن خلال های سیب زمینی به سلیقه شما بستگی دارد سیب زمینی را شسته و درون صافی بریزید حتی میتوانید به کمک یک پارچه تمیز سیب زمینی را خشک کنید.

تابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن سیب زمینی را درون تابه بریزید و کامل یکدست سرخ کنید بعد از سرخ شدن ، سیب زمینی از تابه خارج کنید و روی دستمال کاغذی بریزید تا روغن اضافی سیب زمینی گرفته شود.

ظرف گوشت را از یخچال خارج کنید کمی از مایه کوفته کف دست قرار دهید و به شکل دلخواه درست کنید این کار را تا اتمام مواد انجام دهید تابه جداگانه روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن کوفته ها را در تابه قرار دهید تا کاملا با حرارت ملایم مغز پخت و سرخ شود.

بعد از پخته شدن ، تیره کوفته را درون ظرف مورد نظر سرو کنید و با سیب زمینی سرخ کرده تزئین نمایید. تیره کوفته را میتوانید با برنج یا نان میل کنید.

آموزش درست کردن کوفته اصیل ترکیه ای

بازدید : 320 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.