کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شربت تخم ریحان

طرز تهیه شربت تخم ریحان

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 35 دقیقه

به نیمه زمستان رسیدیم و کم کم باید منتظر روزهای بلند و گرمتر سال باشیم! بنابراین تصمیم گرفتیم دستور تهیه شربت تخم ریحان رو با شما در این مطلب به اشتراک بگذاریم. تخم ریحان یا همون تخم شربتی معرف حضورتون هست. از این دانه های پرخاصیت معمولا برای تهیه انواع شربت استفاده میشه. تخم شربتی […]

مواد لازم برای تهیه شربت تخم ریحان

  • شکر دو لیوان
  • تخم ریحان / تخم شربتی دو قاشق غذاخوری
  • گلاب نصف استکان
  • لیموترش یک عدد (یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری)

به نیمه زمستان رسیدیم و کم کم باید منتظر روزهای بلند و گرمتر سال باشیم! بنابراین تصمیم گرفتیم دستور تهیه شربت تخم ریحان رو با شما در این مطلب به اشتراک بگذاریم. تخم ریحان یا همون تخم شربتی معرف حضورتون هست. از این دانه های پرخاصیت معمولا برای تهیه انواع شربت استفاده میشه.
تخم شربتی خواص آنتی اکسیدانی داره و به همین دلیل هم هست که برای پیشگیری از سرطان مفید هست. در ضمن تخم ریحان خاصیت ضد التهاب و ضد درد هم داره که برای دردهای مفصلی میتونه خوب باشه.دستور تهیه شربت تخم ریحان خانگی

دستور تهیه شربت تخم ریحان خانگی

  1. کارمون رو شستن و خیس کردن تخمهای شربتی شروع میکنیم. همونطور که میدونید تخم ریحان کمی گرد و خاک داره که باید به اصطلاح ریگ شویی کنید. بعدش به مدت دو ساعت تخم ریحان رو داخل آب ولرم خیس میدیم. تو این مرحله یک لایه ژله ای دور تخم ریحان تشکیل میشه و حجمشون هم کمی بیشتر و بزرگتر میشه.
  2. مرحله دوم، نوبت درست کردن شهد هست. برای اینکار شکر و یک لیوان آب رو داخل قابلمه میریزیم و روی شعله ملایم قرار میدیم. کمی با ملاقه چوبی هم میزنیم تا ترکیب یکدستی ایجاد بشه. باید اینقدر این محلول حرارت ببینه، تا به غلظت مناسب برای شهد برسه. تو حالت نرمال حدود 30 دقیقه با همون دمای ملایم گاز طول میکشه تا قوام دلخواه برسیم.
  3. وقتی حس کردیم غلظت شهد کافی هست، گلاب رو بهش اضافه میکنیم، یکم هم میزنیم و 5 دقیقه بعد زیر قابلمه رو خاموش میکنیم.
  4. وقتی شربت یکم از دما افتاد، تخم ریحان رو بهش اضافه میکنیم و کار تمومه. بعد از اینکه کاملا سرد شد داخل شیشه مناسب بریزید و حالا میتونید از شربت تخم ریحان لذت ببرید.

چند نکته برای تهیه شربت تخم ریحان

  • تو این مطلب ساده ترین نوع شربت تخم ریحان رو به شما آموزش دادیم. برای اینکه شربت رنگ و مزه بهتری داشته باشه از زعفران دم کرده استفاده کنید. نصف استکان زعفران دم‌کرده عطر، طعم و رنگ فوق العاده ای به شربت میده.چند نکته برای تهیه شربت تخم ریحان زعفرانی
  • برگهای تازه نعناع یکی دیگه از طعم دهنده های عالی برای استفاده در این شربت هستند. برای اینکار دو مشت برگ نعناع رو داخل دو لیوان آب بجوشونید. بعد از 15 دقیقه شعله رو خاموش کنید و از صافی رد کنید. حالا عصاره بدست آمده رو جایگزین آب کنید و شربت تخم ریحان رو با عصاره نعناع آماده کنید.
  • شما میتونید از دستوری که بالا ارائه دادیم به عنوان یک پایه و بیس تهیه شربت استفاده کنید. برای طعم دار و رنگدار کردن این شربت میتونید انواع اسانس، آب میوه، رنگهای خوراکی (که البته توصیه نمیکنیم) و… بهش اضافه کنید.
  • یکی از بهترین و طبیعی ترین طعمهایی که میتونید به شربت تخم ریحان اضافه کنید، لیموترش هست. برای مقادیر ذکر شده در دستور بالا، یک استکان آب لیموترش تازه لازم داریم. اینطوری رنگ شربت زرد روشن مایل به سفید میشه و طعمشم که دیگه نگم براتون 👌

بازدید : 212 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.