کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

طرز تهیه ترشی پوست لیمو

  • اقتصادی
  • متوسط
  • - نفر
  • 55 دقیقه

ترشی پوست لیمو، یک چاشنی خوش عطر، جدید و اقتصادی هست که میتونید در کنار انواع غذاها سنتی ازش استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه ترشی پوست لیمو

  • پوست لیموترش تازه یک کیلو گرم
  • سرکه سفید به مقدار لازم
  • نمک یک قاشق غذاخوری

ترشی یکی از مخلفات معروف در سطح جهان هست که در کنار غذای اصلی مورد استفاده قرار میگیره. در کشورهای مختلف، ترشی به اشکال متلفی تهیه میشه اما راه و روش ترشی انداختن در تمام جهان، قوائد یکسانی داره و جزئیات و مواد اولیه هستن که تنوع ترشی‌ها را ایجاد میکنند. تا به امروز در مجله آشپزی کوک‌یاب ، دستور تهیه بیش از 70 نوع ترشی را در اختیار شما قرار دادیم و امروز میخوایم طرز تهیه یکی از متفاوت ترین ترشی‌های ممکن را با هم مرور کنیم.

ترشی پوست لیمو طعم و مهمتر از اون عطر فوق‌العاده‌ای داره. اما مهم اینه که بتونید تلخی پوست لیمو را بگیریم که مهمترین نکته برای درست کردن این چاشنی هست. در ادامه مطلب همراه ما باشید…

دستور تهیه ترشی پوست لیمو خانگی با عطر و مزه عالی

  1. برای شروع کار به یک کیلوگرم پوست لیموترش تازه نیاز داریم. توجه کنید که در هنگام پاک کردن لیمو، هیچ تکه ای از میوه روی آن باقی نمونه. (ریش ریش های سفید داخل لیمو مشکلی ایجاد نمیکنن با اینحال هرچقدر پوست نازکتر باشه، کیفیت ترشیبهتر میشه.) پوست ها را با هر شکلی که دوست داریم خرد میکنیم. (خلالی، مربعی و…)طرز تهیه ترشی پوست لیمو
  2. حالا باید تلخی پوست لیمو گرفته بشه. برای اینکار ابتدا یک قابلمه با یک لیتر آب را روی حرارت قرار میدیم تا آب جوش بیاد. پوست لیمو ها را داخل آب جوش میریزیم و 5 دقیقه بهش زمان میدیم با بجوشه و بعد آبکش میکنیم و بلافاصله روش آب سرد میریزیم.
    این مرحله را باید حداقل دوبار دیگه انجام بدیم تا تلخی پوست لیمو کاملا گرفته بشه.
  3. بعد از اینکه بار سوم پوست لیمو را آبکش کردیم، باید داخل آبکش و وقتی که هنوز پوست‌هارطوبت زیادی دارن، یک قاشق نمک بهشون اضافه کنیم و خوب مخلوطشون کنیم تا سطح تمام پوست ها نمکی بشه.
  4. حالا باید دو سه روزی به پوست لیموها که تلخیشون گرفته شده، زمان بدیم تا کاملا خشک بشن. برای اینکار یک سفره یا پارچه تمیز پهن میکنیم و پوست لیموها را روی سطح پارچه پخش میکنیم. تو هوای آزاد یا زیر نور خورشید فرقی نمیکنه، دو تا سه روز فرصت بدید تا پوست لیمو خشک و ترد بشه.
  5. یک شیشه تمیز و خشک برداشته و پوست لیموهای خشک شده را داخلش میریزیم. شیشه را با سرکه سفید پر میکنیم و یک هفته به ترشی پوست لیمو زمان میدیم تا کاملا جا بیفته.
    کار تموم شده و ترشی ما آماده مصرف هست 👌
    از این ترشی تا 6 ماه داخل یخچال میتونید نگهداری کنید.

چند نکته برای تهیه ترشی پوست لیمو

  • برای درست کردن ترشی، باید از پوست لیمو زرد شیرازی استفاده کنید. لیمو شیرین و یا لیموهای ریز سبز رنگ چندان مناسب درست کردن ترشی نیستن.
  • مراحل گرفتن تلخی پوست را بطور کامل انجام بدید، چراکه مهمترین بخش برای بدست آوردن نتیجه خوب محسوب میشه.
  • شما متناسب با ذائقه و سلیقه خودتون میتونید انواع مواد اولیه را به ترشی اضافه کنید. بعنوان مثال سیر، چیلی و فلفل دلمه میتونن مکمل های بسیار خوبی برای پوست لیمو باشن.

بازدید : 98 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.