کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی دانه انار

طرز تهیه ترشی دانه انار

  • متوسط
  • متوسط
  • - نفر
  • 45 دقیقه

انار یک میوه خوشمزه و خوشرنگ هست ه در فصلهای پاییز و زمستان در کشورمون به وفور پیدا میشه. این میوه کاربردهای بسیار زیادی داره، شما هم میتونید اون رو خالی میل کنید، هم میتونید تبدیلش کنید به آبمیوه و یا کیک و دسر‌های بسیار خوشمزه و خوشرنگ باهاش درست کنید. تو این مطلب از […]

مواد لازم برای تهیه ترشی دانه انار

  • انار قرمز یک کیلوگرم
  • آب انار 2 لیوان
  • سرکه سفید یک لیوان
  • نمک یک قاشق غذاخوری

انار یک میوه خوشمزه و خوشرنگ هست ه در فصلهای پاییز و زمستان در کشورمون به وفور پیدا میشه. این میوه کاربردهای بسیار زیادی داره، شما هم میتونید اون رو خالی میل کنید، هم میتونید تبدیلش کنید به آبمیوه و یا کیک و دسر‌های بسیار خوشمزه و خوشرنگ باهاش درست کنید. تو این مطلب از سایت کوک یاب، آموزش درست کردن ترشی دانه انار رو در اختیار شما قرار دادیم. از این ترشی میتونید به عنوان چاشنی و یا طعم دهنده استفاده کنید. ادامه مطلب رو از دست ندید…دستور تهیه ترشی دانه انار خوشرنگ و خوشمزه

دستور تهیه ترشی دانه انار خوشرنگ و خوشمزه

انار در نوع ترش و شیرین در بازار پیدا میشه، برای تهیه ترشی بهتره مطابق سلیقه و ذائقه خودتون یک مدل رو انتخاب کنید، اما پیشنهاد ما اینه از انار شیرین استفاده کنید چراکه دانه های درشت‌تر، خوشرنگتر و خوشمزه‌تری داره.

  1. دو لیوان آب انار و یک لیوان سرکه داشتیم که باید با هم داخل یک قابلمه ترکیبشون کنیم. حالا شعله گاز رو با حرارت بسیار ملایم روشن میکنیم و قابلمه رو روی شعله قرار میدیم. این محلول باید حدود نیم ساعت حرارت ببینه تا کمی سبک بشه.
  2. یک کیلو انار داریم که باید کاملا دانه کنیم. دقت کنید که پوست و قسمتهای سفید داخل انار رو کاملا بگیرید. نیم ساعت که محلول آب انار و سرکه جوش خورد، دانه های انار رو همراه با یک قاشق نمک بهش اضافه میکنیم.
  3. پنچ دقیقه که گذشت، شعله گاز رو خاموش کنید و اجازه بدید که به دمای محیط برسه. حالا داخل شیشه های خشک و تمیز بریزید، فقط دقت کنید شیشه چرب نباشه.
  4. بهتره که ترشی دانه انار رو داخل یخچال نگهداری کنید. در صورت نگهداری صحیح، این ترشی تا چند ماه قابل استفاده خواهد بود.

روش مصرف ترشی دانه انار

ترشی دانه انار رو می‌تونید به عنوان چاشنی در کنار غذاهای مختلفی مثل انواع خورش‌ها، خوراک‌ها و کباب‌ها استفاده کنید. همچنین میتونید از این ترشی برای طعم دار کردن کباب، مرغ بریانی و… هم استفاده کنید که نتیجه عالی میشه. در کل اگه این چاشنی رو تو خونه داشته باشید ضرر نمیکنید و جاهای مختلفی به کارتون میاد.روش مصرف ترشی دانه انار

چند نکته برای تهیه ترشی دانه انار

  • اگه دانه های انار شما ترش بودن، میتونید یک قاشق غذاخوری شکر به ترشی اضافه کنید تا طعمش رو متعادل کنه.
  • برای طعم بهتر، میتونید داخل ترشی از گلپر استفاده کنید! همونطور که گلپر طعم انار و آب انار رو عالی میکنه، برای درست کردن ترشی هم فوق العاده هست.
  • برای تنوع بیشتر، می‌تونید به ترشی انار، سبزیجاتی مثل لبو، کلم و یا بادمجان اضافه کنید.

مهمترین خواص میوه انار

انار منبعی غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان‌ها و فیتوشیمیکال‌هاست. در ادامه به برخی از مهمترین خواص انار اشاره میکنیم :مهمترین خواص میوه انار

  • خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی : آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار می‌تونن با آسیب‌های اکسیداتیو در بدن مقابله کنن و التهابات رو کاهش بدن.
  • کمک به حفظ سلامت قلب : انار میتونه فشار خون رو کاهش بده و در نتیجه خطر بروز بیماری‌های قلبی-عروقی را کم کنه.
  • تقویت سیستم ایمنی : ویتامین C موجود در انار سیستم ایمنی بدن رو تقویت کرده و در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌ها مقاومت بیشتری برای بدن فراهم میکنه.

بازدید : 208 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.