کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی بیبی کورن

طرز تهیه ترشی بیبی کورن

  • متوسط
  • ساده
  • - نفر
  • 25 دقیقه

بیبی کورن، یکی از محصولات خوشمزه، زیبا و پرکاربرد در بین مواد غذایی هست که برای تهیه انواع سالاد، پیتزا و یا به عنوان چاشنی در کنار غذای اصلی مورد استفاده قرار میگیره. در این مطلب، علاوه بر دستور تهیه ترشی بیبی کورن، به بررسی روشهای مصرف، خواص و ارزش غذایی بیبی کورن میپردازیم. با […]

مواد لازم برای تهیه ترشی بیبی کورن

  • بیبی کورن (بچه ذرت) 150 گرم
  • سیر دو حبه
  • سرکه سفید نصف پیمانه
  • شکر یک قاشق چایخوری
  • نمک یک قاشق چایخوری

بیبی کورن، یکی از محصولات خوشمزه، زیبا و پرکاربرد در بین مواد غذایی هست که برای تهیه انواع سالاد، پیتزا و یا به عنوان چاشنی در کنار غذای اصلی مورد استفاده قرار میگیره. در این مطلب، علاوه بر دستور تهیه ترشی بیبی کورن، به بررسی روشهای مصرف، خواص و ارزش غذایی بیبی کورن میپردازیم. با مجله آشپزی و شیرینی پزی کوک یاب همراه باشید.دستور تهیه ترشی بیبی کورن - بچه ذرت (ترشی بچه بلال)

بیبی کورن در واقع ذرت نارس هست که در مراحل اولیه رشد، به شکل میوه‌های کوچک و نرم تشکیل میشن و رفته ذفته، به بزرگی انگشت کوچک انسان میرسن که بهش میگن بیبی کورن. این فرآورده لوکس کشاورزی (حداقل در ایران) به شکل تازه، پخته یا کنسرو شده مورد استفاده قرار میگیره.

دستور تهیه ترشی بیبی کورن – بچه ذرت (ترشی بچه بلال)

  1. برای شروه مقداری آب داخل یک قابلمه ریخته و با یک قاشق چایخوری نمک روی حرارت قرار میدیم تا به جوش بیاد. وقتی آب جوش اومد، بیبی کورن رو داخل قابلمه ریخته و بین 5 تا 7 دقیقه میپزیم تا بافتش کمی نرم بشه. بعدش آبکش میکنیم و اجازه میدیم آب اضافی خارج بشه.
  2. یک شیشه تمیز و خشک را برداشته و بیبی کورن ها رو داخلش مرتب میچینیم. اگه دوست داشته باشید که طعم ترشی، تند باشه، یک عدد فلفل چیلی قرمز خشک هم داخلش قرار میدیم.
    دو حبه سیر هم داریم که باید پوستشون رو بگیریم و داخل شیشه قرار بدیم.
  3. نصف پیمانه سرکه سفید و نصف پیمانه آب رو با هم مخلوط میکنیم، یک قاشق چایخوری شکر و یک قاشق چایخوری هم نمک رو بهش اضافه کرده و هم میزنیم تا کاملا با هم مخلوط بشن.
  4. در پایان دانه های فلفل درست رو هم به شیشه اضافه میکنیم و با محلول آب و سرکه فضای خالی داخل شیشه را پر میکنیم. درب شیشه را محکم میبندیم و از اینجا به بعد باید به ترشی حداقل 3 روز فرصت بدیم تا کاملا جا بیفته. (بهتره یک هفته بهش زمان بدید تا کاملا مزه ها با هم ترکیب بشن و ترشی بیبی مورن کاملا جا بیفته.)

روش مصرف بیبی کورن

بیبی کورن به شکل تازه، پخته شده و یا در تهیه غذاهای مختلف مورد استفاده قرار میگیره. از جمله محبوب‌ترین روش‌های مصرف بیبی کورن میتونیم به آبپز کردن، سرخ کردن، یا استفاده در ترکیب سالادها و سوپ‌ها اشاره کرد.روش مصرف بیبی کورن

مهمترین خواص و فواید بیبی کورن

بیبی کورن، یک ماده غذایی فانتزی اما با ارزش غذایی بالاست! در ادامه به چند مورد از مهمترین خواص بیبی کورن اشاره میکنیم :مهمترین خواص و فواید بیبی کورن

  • منبع فیبر : بیبی کورن حاوی مقدار قابل توجهی فیبر هست که به بهبود هضم و سلامت دستگاه گوارش کمک میکنه.
  • تامین ویتامینهای مورد نیاز بدن : این محصول حاوی ویتامین‌های مختلفی مانند ویتامین ث ، ویتامین A، و ویتامین K هست. همچنین، مقدار قابل توجهی مواد معدنی از جمله آهن، پتاسیم، و منیزیم در خودش داره.
  • کم کالری و چربی : برخلاف ذرت که بسیار پرکالری محسوب میشه، بیبی کورن کالری و چربی کمی داره و به همین دلیل میتونیم از این ماده غذایی در رژیم غذایی کاهش وزن هم استفاده کنیم. ( هر ۱۰۰ گرم بیبی کورن حاوی تقریبا ۹۴ کالری انرژی، ۲۰ گرم قند، و کمتر از ۰.۵ گرم چربی هست.)

بازدید : 207 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.