کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی ازگیل

طرز تهیه ترشی ازگیل

  • اقتصادی
  • ساده
  • - نفر
  • 30 دقیقه

ازگیل یک میوه شیرین قهوه‌ای رنگ، از خانواده سیب هست که معمولا بصورت وحشی در جنگل های شمالی کشور رشد میکنه. این میوه حتما باید بصورت رسیده و نرم مصرف بشه، چون بافت میوه وقتی سفت هست، حاوی مقادیر زیادی اسید هست. ازگیل در شمال کشور به شکل خام و یا بصورت ترشی مورد استفاده […]

مواد لازم برای تهیه ترشی ازگیل

  • ازگیل سفت یک کیلو گرم
  • نمک یک قاشق غذاخوری سر پر
  • سرکه سفید ⅔ لیوان

ازگیل یک میوه شیرین قهوه‌ای رنگ، از خانواده سیب هست که معمولا بصورت وحشی در جنگل های شمالی کشور رشد میکنه. این میوه حتما باید بصورت رسیده و نرم مصرف بشه، چون بافت میوه وقتی سفت هست، حاوی مقادیر زیادی اسید هست. ازگیل در شمال کشور به شکل خام و یا بصورت ترشی مورد استفاده قرار میگیره، اما نکته اینجاست که ترشی ازگیل در واقع یک نوع تنقلات محسوب میشه و معمولا به عنوان چاشنی همراه غذای اصلی سرو نمیشه.

میوه ازگیل - درخت ازگیل کندس

در ادامه این مطلب با سایت کوک یاب همراه باشید تا دستور تهیه ترشی ازگیل را با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه ترشی ازگیل اصیل گیلانی (ترشی کندس)

همین ابتدای کار توجه داشته باشید که برای درست کردن ترشی ازگیل، بهتره که ازگیهای نارس و سفت تهیه کنیم. در فرآیند آماده سازی ترشی، ازگیل ها نرم و پخته میشن. اگه ازگیل‌های رسیده برای ترشی تهیه کنید، میوه‌ها شکل خودشونو از دست میدن و در نهایت غیر قابل مصرف میشن.طرز تهیه ترشی ازگیل اصیل گیلانی (ترشی کندس)

  1. کار تهیه ترشی را با شستن و تمیز کردن ازگیل‌ها شروع میکنیم. در ادامه ازگیل‌های شسته شده را آبکش میکنیم تا خشک بشن.
  2. داخل یک قابلمه دو لیوان آب و یک قاشق غذاخوری سر پر نمک میریزیم و روی حرارت قرار میدیم تا جوش بیاد. وقتی آب جوش اومد زیر قابلمه را خاموش میکنیم و منتظر میمونیم تا کاملا از دما بیفته و خنک بشه.
  3. حالا داخل یک شیشه تمیز، میوه های ازکیل را لایه لایه میچینیم و دو سوم (⅔) از حجم داخل شیشه را با محلول آب و نمک که خنک شده پر میکنیم. با قی فضای شیشه را هم با سرکه سفید پر میکنیم و درب شیشه را محکم میبندیم تا کیپ بشه.
  4. کارمون تمومه و فقط باید یک ماه به ترشی ازگیل زمان بدیم تا کاملا جا بیفته و آماده مصرف بشه.

چند نکته در خصوص ترشی ازگیل

  • خیلی ها ممکنه طعم و بخصوص عطر این ترشی رو دوست نداشته باشن. بنابراین اگه بار اول شماست که اقدام به تهیه این ترشی میکنید، حتما مقدار کمی از ترشی آماده کنید.
  • ماندگاری ترشی ازگیل به نسبت زیاد هست و شما میتونید تا چند ماه از این ترشی نگهداری و استفاده کنید.
  • مصرف ترشی ازگیل میتونه سیستم گوارش رو بکار بندازه، بنابراین از مصرف بیش از حد این ترشی خودداری کنید.فروش ازگیل در بازار رشت

بازدید : 349 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.