کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه گشنیز کباب

طرز تهیه گشنیز کباب

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

گشنیز کباب یکی ازخوشمزه‌ترین غذاهای گوشتی آذری هست که شباهت زیادی به کوفته داره و بخاطر ظاهر زیبا و طعم عالیش ، کاملا مناسب مجالس و مهمونی هاست. البته با توجه به هزینه زیادی که روی دست شما خواهد گذاشت ، احتمالا در دورهمی های کوچک میتونید اون رو تهیه و طبخ کنید. با مجله […]

مواد لازم برای تهیه گشنیز کباب

  • پیاز متوسط 2 عدد
  • لپه 150 گرم
  • نمک ، فلفل ، زرد چوبه به مقدار لازم
  • گوشت چرخ کرده 200 گرم
  • تخم مرغ 1 عدد
  • گشنیز تازه 1 مشت
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • لیمو عمانی 1 قاشق غذا خوری

گشنیز کباب یکی ازخوشمزه‌ترین غذاهای گوشتی آذری هست که شباهت زیادی به کوفته داره و بخاطر ظاهر زیبا و طعم عالیش ، کاملا مناسب مجالس و مهمونی هاست. البته با توجه به هزینه زیادی که روی دست شما خواهد گذاشت ، احتمالا در دورهمی های کوچک میتونید اون رو تهیه و طبخ کنید. با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما رو با دستور تهیه بهترین گشنیز کباب دنیا آشنا کنیم.

دستور پخت گشنیز کباب

  1. برای درست کردن گشنیز کباب ابتدا داخل یک قابلمه آب ریخته و لپه رو داخلش می ریزیم و می زاریم تا بپزه بهتره که وقتی لپه ها در حال پختن هستن کف هایی که روی سطح آب میاد رو جمع کنیم و بعد از پخت آبکش می کنیم و بعد داخل غذا ساز می ریزیم و میکس می کنیم.
  2. سپس داخل یک ظرف مناسب 1 عدد پیاز رو رنده ریز می کنیم سپس آب اضافه پیاز رو می گیریم و لپه پودر شده رو بهش اضافه می کنیم و بعد 200 گرم گوشت چرخ کرده ، نوک قاشق چای خوری زرد چوبه و 1 عدد هم تخم مرغ 1 قاشق چای خوری نمک و نصف قاشق چای خوری فلفل سیاه رو اضافه می کنیم و کمی با دست ورز می دیم.
  3. در این مرحله 1 عدد پیار رو خرد کرده و در  روغن کمی تفت داده و سرخ می کنیم وقتی که کمی طلایی شدن یک مشت گشنیز رو خرد کرده و به پیاز ها اضافه می کنیم و 1 قشق غذا خوری رب گوجه فرنگی و نمک و فلفل و زرد چوبه رو بهش اضافه می کنیم و خوب هم زده و مخلوط می کنیم و بعد هم 2 لیوان آب رو به مواد اضافه می کنیم و 1 قاشق غذا خوری مغز لیمو عمانی رو بهش اضافه می کنیم و بعد در ظرف رو می زاریم تا روی حرارت ملایم بمونه و سسمون جا بیافته.
  4. سپس مواد کوفته رو که آماده کرده بودیم به شکل قلقلی های کوچیک در میاریم و در کمی روغن تفت داده و سرخشون می کنیم و وقتی که همه طرف کوفته هامون کامل سرخ شد اون ها رو به داخل سس انتقال می‌دیم و نیم ساعت الی 45 دقیقه تایم می دیم تا بمونه و با درب بسته بجوشه و جا بیافته.
  5. گشنیز کباب خوشمزه ما آمادست ، میتونیم همراه برنج با ترشی و سبزی و یا با نون همراه با دورچین ریحان ، خیارشور و کلم سرو کنیم و ازش لذت ببریم.گشنیز کباب - کوفته آذری خوشمزه

* در صورت تمایل و برای بهتر شدن ظاهر غذا ، میتونیم کباب ها رو به سیخ چوبی بکشیم و سرخشون کنیم. اینطوری گشنیز کباب ظاهر زیباتر و مجلسی خواهد داشت

بازدید : 130 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.