کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کله جوش

طرز تهیه کله جوش

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

کله جوش یکی از غذا های سنتی ، ساده و خوشمزه ایرانی هست که اصالت این غذا متعلق به اصفهان هستش و با نان سرو می شه. اسم دیگر این غذا کالجوش هست و از کشک و نعنا ، پیاز سرخ شده و گردو  خرد شده و ادویه هایی مثل فلفل سیاه و نمک و […]

مواد لازم برای تهیه کله جوش

  • پیاز 2 عدد
  • کشک 2 پیمانه
  • نعناع خشک 1 قاشق غذا خوری
  • گردوی ریز شده نصف پیمانه
  • نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

کله جوش یکی از غذا های سنتی ، ساده و خوشمزه ایرانی هست که اصالت این غذا متعلق به اصفهان هستش و با نان سرو می شه. اسم دیگر این غذا کالجوش هست و از کشک و نعنا ، پیاز سرخ شده و گردو  خرد شده و ادویه هایی مثل فلفل سیاه و نمک و زرد چوبه درست می شه ، برای درست کردن این غذا به مواد اولیه زیاد و عجیب و غریبی نیاز ندارین و برای روز هایی که زمان زیادی برای غذا درست کردن ندارین مناسبه.

دستور پخت کله جوش

برای درست کردن کله جوش ابتدا باید کشک رو با یک پیمانه آب ترکیب کنیم و می زاریم روی حرارت تا بجوشه و وقتی کمی جوشید از روی حرارت بر می داریم.

سپس پیاز ها رو ابتدا خلالی خرد کرده و بعد داخل یک تابه با مقداری روغن تفت می دیم تا پیاز ها کمی رنگ بگیرن سپس فلفل سیاه و زرد چوبه و گردو ریز شده رو اضافه می کنیم و مواد رو چند دقیقه با هم تفت می دیم و بعد نعنا رو اضافه کرده و بعد از کمی تفت دادن 1 پیمانه آب رو به مواد اضافه کرده و در ظرف رو میگذاریم تا با حرارت کم بمونه و بجوشه.

وقتی که مواد داخل قابلمه به نقطه جوش رسید ، کشک رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد یکدست مخلوط بشن. سپس کمی از کله جوش تست می کنیم که میزان نمک رو تست کنیم اگر نمک کشک کافی بود که نیازی به اضافه کردن نمک نیست اما اگر نمک کم بود می تونیم کمی نمک اضافه کنیم و بعد می زاریم که کله جوش به مدت 10 الی 15 دقیقه با حرارت ملایم بمونه و بجوشه تا کاملا جا بیافته و آماده بشه.

حالا دیگه کار تمومه و کله جوش آماده سرو هست ، می تونید با کمی پیاز داغ و نعناع تزئینش کنید و او رو با نان سرو کنید.

بازدید : 45 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.