کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سوسیس بندری

طرز تهیه سوسیس بندری

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

سوسیس بندری یک ساندویچ نوستالژی هست که در رستورانهای دهه شصت محبوبیت فوق العاده ای داشت و در حال حاضر هم در رستوران ها و ساندویچی های کوچک پیدا میشود اما در منوی رستورانهای بزرگ معمولا خبری از بندری نیست. سوسیس بندری تاریخچه مشخصی نداره اما گفته میشه که از استانهای جنوبی اومده و به […]

مواد لازم برای تهیه سوسیس بندری

  • سوسیس (ترجیحا هات‌داگ) نیم کیلو
  • سیب زمینی یک عدد بزرگ
  • پیاز زرد دو عدد متوسط
  • رب گوجه چهار قاشق سر پُر
  • فلفل دلمه‌ای سبز نصف یک عدد
  • سس گوجه فرنگی تند (چیلی) یک قاشق غذاخوری
  • فلفل قرمز به مقدار دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

سوسیس بندری یک ساندویچ نوستالژی هست که در رستورانهای دهه شصت محبوبیت فوق العاده ای داشت و در حال حاضر هم در رستوران ها و ساندویچی های کوچک پیدا میشود اما در منوی رستورانهای بزرگ معمولا خبری از بندری نیست. سوسیس بندری تاریخچه مشخصی نداره اما گفته میشه که از استانهای جنوبی اومده و به مرور در تمام ایران محبوبیت پیدا کرده! در واقع نقل شده که این غذا توسط کارگران پتروشیمی و نفت از موادی که در فروشگاه شرکت نفت انگلیس عرضه میشده ، بوجود اومده و در ابتدا ترکیبی از سوسیس ، نان باگت ، رب گوجه فرنگی ، پودر کاری و فلفل سبز بوده و در او خبری از پیاز ، سیب زمینی ، مایونز یا خردل و… نبود.ساندویچ سوسیس بندری با سیب زمینی

ساندویچ سوسیس بندری با سیب زمینی

در این مطلب قصد داریم شما رو با دستور تهیه سوسیس بندری به شیوه ساندویچی های دهه شصت آشنا کنیم. امیدواریم این غذا رو در منزل تهیه کنید و از طعم دلنشین و عالیش لذت ببرید.

طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری خانگی

  1. مرحله اول برای تهیه این غذا ، آماده سازی مواد اولیه آن است. ابتدا سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بصورت نگینی خرد کرده و همراه مقداری روغن داخل ماهی تابه درب دار با شعله متوسط تفت بدهید.(اگر کمی زردچوبه هم به سیبزمینی اضافه کنید خوبه) در ادامه سوسیس ها را که بهتر است یا از نوع آلمانی باشد یا هات داگ را پوست گرفته و بصورت اریب (بیضی طوری) برش میدهیم. پیاز ها را پوست گرفته و خلالی یا نگینی خرد میکنیم و در نهایت فلفل دلمه رو هم خلالی نازک خرد میکنیم.
  2. تا اینجا باید سیب زمینی ها سرخ شده باشن (نیاز نیست کاملا سرخ بشن ، همین که داخلشون نرم شده باشه و رنگشون کمی طلایی زرد بشه کافیه) ، بنابراین سیب زمینی ها رو جمع میکنیم و پیاز رو داخل همون تابه تفت میدیم. در این بین رب گوجه و سس تند رو با هم مخلوط میکنیم و به مقدار دلخواه هم فلفل سیاه بهش اضافه میکنیم ، برای اینکه رقیق تر بشه یه مقدار کمی هم آب اضافه میکنیم و با هم مخلوطشون میکنیم.طرز تهیه ساندویچ سوسیس بندری خانگی
  3. پیاز ها رو که سرخ شدن جمع میکنیم و حالا نوبت سوسیس هست که یک مقدار سرخشون میکنیم تا از حالت خام بودن خارج بشن و بعد اونها رو هم جمع میکنیم و میریم سراغ مرحله بعد.
  4. داخل تابه یه مقدار دیگه روغن میریزیم و سس رو که از ترکیب رب و سس گوجه آماده کرده بودیم میریزیم داخل تابه تا تفت بخوره و رنگش باز بشه. بعد از یک دقیقه پیاز و فلفل دلمه رو بهش رو بهش اضافه میکنیم. سس که یه مقدار سبک و غلیظ شد نوبت سیبزمینی و سوسیس هست که به غذا اضافه بشن.
  5. تقریبا 10 دقیقه باید به سوسی بندری زمان بدید که به غلظت مناسب برسه و کار تمومه. فقط تو این مدت باید غذا رو با ملاقه چوبی هم بزنید تا نسوزه و ته نگیره. کار تمومه و سوسیس بندری خوشمزه ما آمادست. میتونید بصورت خوراک یا ساندویچ سرو کنید و از خوردنش لذت ببرید.

چند نکته برای تهیه سوسیس بندری با کیفیت

  • اگر به طعم قارچ علاقه دارید ، میتوانید مقداری قارچ را نیز به ترکیبات بندری خود اضافه کنید. برای اینکار ابتدا قارچ ها را برش داده و جداگانه با مقدار کمی روغن روی حرارت تفت بدهید و در مرحله پایانی همراه با سیب زمینی به غذا اضافه کنید.
  • در صورت تمایل میتوانید سیب زمینی را از سیاهه مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه بندری حذف کنید.
  • ادویه های دیگری هم وجود دارند که میتواند به افزایش عمق طعم و عطر غذا کمک کنند. در صورت تمایل میتوانید از ادویه پاپریکا ، کاری ، پودر پیاز و پودر سیر هم استفاده کنید.
  • اگر به ساندویچ های حجیم و بزرگ علاقه دارید ، اضافه کردن قارچ و پنیر به ساندویچ یک راهکار ایده‌آل برای شماست.
  • برای پیچیدن ساندویچ معمولا از گوجه و خیار شور استفاده میشه اما شما میتوانید در کنار اینها از کلم یا کاهو ، سبزیجات تازه نظیر گشنیز ، ریحان و ترخون استفاده کنید. سس خردل ، سس سیر یا سس سالاد و پنیر دیپ گودا نیز میتوانند یک چاشنی عالی و سنگین برای ساندویچ شما باشند.

بازدید : 175 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.