کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دسر شیر عسلی

طرز تهیه دسر شیر عسلی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 60 دقیقه

دسر شیر عسلی یک دسر خوش طعم و ساده است که در مدت زمان کوتاهی آماده میشود. برای تهیه این دسر به شیر عسلی نیاز دارید که طرز تهیه خود شیر عسلی هم خیلی راحت است و در آن فقط از دو قلم مواد که یکی شکر و دیگری شیر است استفاده می شود البته […]

مواد لازم برای تهیه دسر شیر عسلی

  • پودر ژلاتین 2 قاشق غذا خوری
  • شیر 2 لیوان
  • شیر عسلی 300 گرم
  • خامه صبحانه 2 قاشق غذا خوری
  • پودر کاکائو 1 قاشق غذاخوری

دسر شیر عسلی یک دسر خوش طعم و ساده است که در مدت زمان کوتاهی آماده میشود. برای تهیه این دسر به شیر عسلی نیاز دارید که طرز تهیه خود شیر عسلی هم خیلی راحت است و در آن فقط از دو قلم مواد که یکی شکر و دیگری شیر است استفاده می شود البته به دلخواه می توان کمی وانیل هم به آن اضافه کرد.
از این دسر می توانید به عنوان پیش غذا در جشن هایتان استفاده کنید زیرا یک پیش غذای سبک و بسیار خوشمزه است. طرز تهیه این دسر خوشمزه و راحت را برایتان قرار دادیم امیدوارم که درست کنید و از آن لذت ببرید.

دستور تهیه دسر شیر عسلی

برای درست کردن دسر شیر عسلی ابتدا نصف لیوان شیر سرد رو داخل ظرفی می ریزیم و 2 قاشق غذا خوری پودر ژلاتین رو بهش اضافه می کنیم و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دیم تا ذرات ژلاتین داخل شیر حل بشه سپس یک و نیم لیوان شیر گرم رو داخل یک ظرف می ریزیم و 300 گرم شیر عسلی رو بهش اضافه می کنیم و سپس ژلاتین حل شده رو اضافه می کنیم سپس اجازه می دیم کمی خنک بشه و 2 قاشق غذا خوری خامه قنادی داخلش می ریزیم و بعد به دو قسمت تقسیمش می کنیم و به یک قسمت مقداری پودر کاکائو اضافه می کنیم از قسمت شکلاتی مواد کمی کف قالب می ریزیم.

سپس  داخل یخچال قرار می دیم تا نیم بند بشه و بعد یک لایه از مواد سفید ریخته و دوباره داخل یخچال می زاریم تا ببنده  و دوباره از مواد شکلاتی می ریزیم و می زاریم داخل یخچال تا کامل ببنده و وقتی که کامل بسته شد از یخچال خارج می کنیم و دور قالب رو با چاقو آزاد می کنیم.
قالب دسر شیر عسلی رو روی یک دیس بر می گردونیم و سپس قالب رو از روش بر می داریم.

بازدید : 47 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.