کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

آموزش پخت املت قهوه خانه ای

آموزش پخت املت قهوه خانه ای

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 10 دقیقه

امروز میخوایم تو مجله آشپزی و شیرینی‌پزی کوک یاب، دستور تهیه املت قهوه خانه ای خوشمزه رو با شما به اشتراک بذاریم، اما قبلش یکم اطلاعات از این غذای ساده و سنتی در اختیارتون قرار میدم. املت یک غذای ساده، سریع ، کم هزینه و دردسترس هست که امروزه در تمام جهان به عنوان یک […]

مواد لازم برای تهیه املت قهوه خانه ای

  • رب گوجه‌فرنگی 3 قاشق غذاخوری سر پر
  • چهار عدد تخم مرغ
  • روغن مایع به مقدار لازم
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار دلخواه

امروز میخوایم تو مجله آشپزی و شیرینی‌پزی کوک یاب، دستور تهیه املت قهوه خانه ای خوشمزه رو با شما به اشتراک بذاریم، اما قبلش یکم اطلاعات از این غذای ساده و سنتی در اختیارتون قرار میدم.

املت یک غذای ساده، سریع ، کم هزینه و دردسترس هست که امروزه در تمام جهان به عنوان یک صبحانه – عصرانه یا میان وعده محبوب مورد استفاده قرار میگیره. تاریخچه املت به قرن‌ها قبل برمیگرده، اولین نشانه‌های این غذا در آشپزی چینی یافت شده! اونهم بیش از 2000 سال پیش از میلاد مسیح. این غذا در آشپزی رومی و یونانی هم قدم زیادی داره. در حال حاضر املت در بسیاری از کشورها از جمله ایران، ترکیه، ایتالیا و فرانسه جایگاه ویژه ای داره و البته تنوع املت هم بسیار زیاد شده! به عنوان مثال املت گوجه‌ای، املت پنیر، املت بیکن، املت گوشت، املت سبزیجات و…

تو این مطلب دستور تهیه یک املت قهوه خانه ای خوشمزه رو با شما به اشتراک میذاریم و فوت و فن های تهیه یک املت باکیفیت و درجه یک رو هم در اختیارتون قرار میدیم. با ما همراه باشید.طرز تهیه املت قهوه خانه ای حرفه ای با رب گوجه فرنگی

طرز تهیه املت قهوه خانه ای حرفه ای با رب گوجه فرنگی

  1. تابه مناسب رو روی حرارت قرار میدیم و حدود 6 قاشق روغن بهش اضافه میکنیم تا داغ بشه. بهتره تابه از جنس روی باشه. (ظروف روی ضخامت و مقاومت خوبی دارن و حرارت رو یکنواخت پخش میکنن)
  2. حالا سه قاشق رب گوجه فرنگی رو داخل یک کاسه ریخته و با 1/3 فنجان آب جوش مخلوط میکنیم تا رقیق و یکدست بشه.
  3. وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، رب گوجه رو میریزیم و هم میزنیم تا رنگش باز بشه و حسابی با هم مخلوط بشن. توجه کنید که تو تمام این مراحل حرارت بالاست و مدام باید هم بزنید.
    رب که سرخ بشه حسابی رنگش باز میشه، عطرش پخش میشه و روغن میاد رو.
  4. حالا تخم مرغها رو میشکونیم داخل تابه. اجازه میدیم سفیده کمی خودشو بگیره و اینجا دیگه هم نمیزنیم. وقتی سفیده کمی سفت شد و از حالت بیرنگی در اومد، فقط سفیده رو با رب مخلوط میکنیم.
  5. املت که حاضر شد، زرده ها رو با قاشق باز میکنیم و روی سطح املت پخش میکنیم. کمی نمک و فلفل اضافه میکنیم و از روی شعله برمیداریم برای سرو.
    زرده ها با حرارت خود املت خودشونو میگیرن و از خامی خارج میشن.
  6. املت رو داخل همون ظرف روی میتونید سرو کنید و نیازی نیست داخل بشقاب بکشید.
    همراه نون سنگک یا بربری کنجدی ، پیاز و خیار سرو کنید و لذت ببرید.طرز تهیه املت قهوه خانه ای حرفه ای با رب گوجه فرنگی

بعضی افراد به املت پیاز اضافه میکنن که البته روش متداولی برای درست کردن املت نیست. اما اگه تمایل داشته باشید میتونید در همون ابتدای کار یک پیاز کوچک رو رنده درشت کنید داخل روغن. بعدش با شعله زیاد هم بزنید تا پیاز ها طلایی بشن و سایر مراحل رو دنبال کنید.

فوت و فن های تهیه املت خوشمزه

  • مهمترین ترفند کافه‌ها برای تهیه املت خوشمزه، چیزی نیست جر افزودن مقدار زیادی روغن. این حجم روغن غذا رو تبدیل میکنه به یک املت بسیار ناسالم! اما گهگاهی خوردنش اشکالی نداره. بنابراین اگر میخواید املت خوشمزه قهوه خانه ای داشته باشید تو ریختن روغن دست و دلبازی کنید.
  • برای عطر و طعم بهتر، مقدار بسیار کمی شنبلیله به املت اضافه کنید. شنبلیله هماهنگی بینظیری با عطر رب‌گوجه فرنگی سرخ شده داره.
  • روی املت از فلفل ترکی پول بیبر استفاده کنید، رنگ فوق العائه و تندی ملایمی داره که با املت عالی میشه.
  • از سماق غافل نشید! سماق رنگ خوب و کمی طعم ترش به املت میده که عالی میشه. در پایان پخت املت کمی سماغ روی آن بپاشید.
  • اگر به طعم و عطر کره علاقه دارید، یک قاشق روغن کمتر بریزید و بجاش یک عدد کره 20 گرمی رو جایگزین کنید.
  • نارنج تازه، بهترین مکمل برای املت ربی – نارنج تازه رو نصف کنید و وقتی املت هنوز روی گاز هست اما آماده شده، روی املت بریزید. مزه فوق العاده این ترکیب همیشه در خاطرتون میمونه.
  • اگه نارنج ندارید، لیمو ترش تازه یک گزینه جایگزین عالی هست که ترکیبش با املت عالی میشه.
  • برای درست کردن املت قهوه خونه ای خوشمزه از ظروف روی استفاده کنید. تفلون و آلومینیوم اصلا گزینه های خوبی برای درست کردن این غذا نیستن.فوت و فن های تهیه املت خوشمزه

مهمترین خواص تخم مرغ

تخم مرغ یکی از مغذی‌ترین مواد غذایی در دسترس است که منبع مهمی از پروتئین، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. یک عدد تخم مرغ بزرگ حداقل 6 گرم پروتئین داره که برای ساخت و ترمیم بافت‌های عضلانی ضروری هست. تخم‌مرغ همچنین منبع ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی مانند ویتامین A، ویتامین D، ویتامین B12، آهن، سلنیوم و روی هم هست.

لوتئین و زآگزانتین موجود در تخم مرغ برای سلامت چشم ضروری هستند و خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا را کاهش میدهند.
بعلاوه تخم مرغ یک غذای کم کالریمحسوب میشه که یعنی میتونه به شما احساس سیری بده تا کالری کمتری مصرف کنید.


می تونید از قسمت نظرات اگه سوالی دارید در مورد املت رب گوجه ازم بپرسید. من به محض امکان به سوالات شما پاسخ خواهم داد.

بازدید : 98 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.