کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

آموزش پخت ذرت مکزیکی در خانه

آموزش پخت ذرت مکزیکی در خانه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 15 دقیقه

ذرت مکزیکی، یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های خیابانی در مکزیک است که به سرعت به یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان تبدیل شد. این غذا از ذرت، پنیر، سس مایونز، کره، ادویه‌جات و گاهی اوقات مواد دیگری مانند کالباس، قارچ، فلفل، و … تهیه می‌شود. در این مطلب از کوک یاب روش تهیه ذرت […]

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی

  • ذرت شیرین کنسروی نیم کیلو
  • قارچ 250 گرم
  • کره 20 گرم
  • سس مایونز 3 قاشق غذاخوری
  • پنیر پیتزا 100 گرم
  • پودر آویشن یک قاشق چایخوری
  • پودر پاپریکا و پول بیبر نصف قاشق چایخوری
  • نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

ذرت مکزیکی، یکی از محبوب‌ترین میان وعده‌های خیابانی در مکزیک است که به سرعت به یکی از غذاهای محبوب در سراسر جهان تبدیل شد. این غذا از ذرت، پنیر، سس مایونز، کره، ادویه‌جات و گاهی اوقات مواد دیگری مانند کالباس، قارچ، فلفل، و … تهیه می‌شود. در این مطلب از کوک یاب روش تهیه ذرت مکزیکی را به شما آموزش میدهیم.

دستور تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر در خانه

برای تهیه ذرت مکزیکی میتوانید از ذرت شیرین آماده کنسروی استفاده کنید که البته به شکل کیلویی و فله هم به وفور و راحتی در فروشگاه‌ها به فروش میرسد. اگر قصد دارید از ذرت تازه استفاده کنید ابتدا باید پوست آنرا کنده و سپس ذرت را دانه کنید. همچنین میتوانید ذرت پوست کنده شده را بپزید و پس از پخت با چاقو دانه های ذرت را جدا کنید. پخت ذرت خام معمولا حدود 20 تا 30 دقیقه زمان نیاز دارد.

  1. برای شروع باید ذرت پخته شده را گرم کنیم. اگر از ذرت شیرین کنسروی استفاده میکنید، آنرا داخل آب ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به نقطه جوش برسد.
  2. قارچ را شسته و بصورت حلقه‌ای برش میدیم. داخل تابه کره ریخته و با حرارت ملایم قارچ رو تفت میدیم. حالا ذرت رو آبکش میکنیم و به تابه اضافه میکنیم و خوب با قارچ مخلوطش میکنیم.
  3. نمک، فلفل، آویشن، پاپریکا و پول بیبر رو بهش اضافه میکنیم و هم میزنیم. دو عدد لیمو ترش تازه هم داشتیم که آبشون رو میگیریم و به تابه اضافه میکنیم.
  4. بدون اینکه مواد رو مخلوط کنیم، پنیر پیتزا رو روی سطح تابه میریزیم و درب تابه رو هم روش قرار میدیم تا حرارت و بخار مواد، پنیر رو آب کنن.
  5. در تمام مدت شعله گاز حرارت بسیار ملایم داشته باشه چون ذرت مکزیکی نباید حالت برشته و سرخ شده داشته باشه.
  6. حالا شعله رو خاموش میکنیم و سس مایونز رو هم بهش اضافه میکنیم و کامل با مواد مخلوط میکنیم. ذرت مکزیکی حاضر هست و میتونید داخل ظرف موردنظر ریخته و سرو کنید.دستور تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر در خانه

طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر و کالباس

مراحل تهیه این غذا مشابه همون رسپی بالاست، با این تفاوت که باید برای نیم کیلو ذرت حدود 200 گرم کالباس استفاده کنید. به شخصه ژامبون گوشت دودی یا پپرونی رو پیشنهاد میکنم.
کالباس رو به صورت مربعی خرد میکنیم و در مرحله سوم دستور پخت بالا، به ذرت اضافه میکنیم و مراحل رو دنبال میکنیم.

میتونید کالباس رو به شکل نواری هم برش بدید تا شکل متفاوت و جدیدی داشته باشه.

چند نکته برای تهیه ذرت مکزیکی

  • اگه کره ندارید یا به هر دلیل نمیخواید ازش استفاده کنید، میتونید کلا حذفش کنید! بجای اینکه قارچ رو تفت بدید، همراه ذرت داخل آب جوش بریزید تا بپزه و بعد آبکش کنید و مواد رو بهش اضافه کنید.
  • میتونید بجای کره از روغن زیتون استفاده کنید. بجای 20 گرم کره، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید.
  • ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر یک غذای خیلی سنگین و پرکالری هست. اگه میخواید کمی سبکتر و رژیمی بشه باید کره، قارچ و پنیر رو حذف کنید و از سس مایونز کم چرب استفاده کنید.طرز تهیه ذرت مکزیکی با قارچ و پنیر و کالباس

تاریخچه ذرت مکزیکی

ذرت یکی از محصولات کشاورزی اصلی در کشور مکزیک محسوب میشه و از هزاران سال پیش در این کشور کشت می‌شده. ذرت مکزیکی در ابتدا به عنوان یک غذای ساده و ارزان برای کشاورزان مکزیکی تهیه می‌شد. در آن زمان، ذرت به صورت خام یا پخته شده با ادویه‌جات سرو می‌شد. در طول قرن‌ها، این خوراکی با افزودن مواد جدید مانند پنیر و سس مایونز، تکامل پیدا کرد. این تغییر در اوایل قرن بیستم اتفاق افتاد و باعث شد ذرت مکزیکی به یک غذای محبوب در میان مردم این کشور تبدیل شود.
در دهه‌های اخیر، ذرت مکزیکی در تمام جهان شناخته شد و به یکی از غذاهای محبوب در میان مردم کشورهای مختلف تبدیل شد و امروزه می‌توان در دکه‌های غذای خیابانی، رستوران‌ها و حتی در خانه تهیه کرد.

بازدید : 50 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.