کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آش عدس

طرز تهیه آش عدس

  • متوسط
  • ساده
  • 6 نفر
  • 120 دقیقه

آش عدس یک آش خوشمزه ، مقوی و سالم است که جزو آش های سنتی ایران به شمار می رود. در ترکیبات این آش از مقدار زیادی عدس استفاده می شود و به همین دلیل هم هست که اسم آن آش عدس است. مواد اولیه این آش شامل عدس ،سبزی آش ، رشته آش و […]

مواد لازم برای تهیه آش عدس

  • پیاز متوسط 1 عدد
  • سیر 2 حبه
  • نمک ، زردچوبه به میزان لازم
  • عدس 1 لیوان
  • سبزی آش 400 گرم
  • رشته آش به میزان کافی

آش عدس یک آش خوشمزه ، مقوی و سالم است که جزو آش های سنتی ایران به شمار می رود. در ترکیبات این آش از مقدار زیادی عدس استفاده می شود و به همین دلیل هم هست که اسم آن آش عدس است. مواد اولیه این آش شامل عدس ،سبزی آش ، رشته آش و پیاز است و مواد زیادی لازم ندارد در عین حال تمامی مواد اولیه مورد نیاز ، در دسترس هستند و همچنین به آسانی می توانید آنرا تهیه و طبخ کنید.
سبزی این آش شامل گشنیز ، اسفناج ، تره ، جعفری و شوید است. طرز تهیه مرحله به مرحله این آش خوشمزه و مقوی را برایتان قرار دادیم امیدوارم با دستور پخت کوک یاب آن را تهیه کرده و از آن لذت ببرید.

دستور پخت آش عدس

برای درست کردن آش عدس در ابتدا 1 عدد پیاز رو نگینی خرد می کنیم و اون رو داخل قابلمه ریخته و با کمی روغن تفت می دیم.
در ادامه کمی نمک ، زرد چوبه و سیر رو به پیاز اضافه می کنیم و اجازه میدیم که رنگ پیازمون به طلایی متمایل بشه. در این مرحله عدس رو که از قبل گذاشتیم خیس خورده رو اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم و حدود 5 دقیقه با پیاز تفت میدیم. (توجه داشته باشید که لازمه عدس حداقل دو ساعت خیس خورده باشه ، اما بهترین حالت اینه که حدود 24 ساعت عدس رو خیس کنیم و طی این مدت هم چندبار آبش رو عوض کنیم.)

حالا حدود یک لیتر آب جوش به مواد داخل قابلمه اضافه میکنیم و درب قابلمه رو روش قرار می دیم و اجازه می دیم 40 دقیقه بمونه تا کامل بپزه. بعد از چهل دقیقه در قابلمه رو بر می داریم و سبزی ها رو به آش اضافه می کنیم و باز هم در ظرف رو می بندیم و 40 دقیقه دیگه تایم می دیم تا سبزی ها پخته و آش کم کم لعاب بندازه. (تو این مدت چندبار باید با ملاقه چوبی آش رو هم بزنیم تا ته نگیره)

بعد از پختن همه ی مواد می تونیم رشته ها رو به آش اضافه می کنیم. وقتی که رشته ها رو به آش اضافه کردیم اجازه می دیم که 10 دقیقه بمونه و با حرارت ملایم بجوشه تا رشته ها همراه باقی مواد آش بپزه و بعد آش عدس آماده سرو هست.

بازدید : 142 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.