کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه رولت مرغ

طرز تهیه رولت مرغ

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 170 دقیقه

رولت مزغ غذای لذیذ با کالری بالاست.

مواد لازم برای تهیه رولت مرغ

  • سینه مرغ:1عدد
  • هویج:1عدد بزرگ
  • پیاز:2عدد
  • سس سفید:2قاشق غذاخوری
  • سیر:4جبه
  • نمک وفلفل وروغن:به میزان لازم
  • پنیر پیتزا ورقه ای:1 بسته

رولت مرغ یک غذای بین الملی و لذیذ است که در بین ایرانی ها نیز جایگاه خاصی دارد. برای طعم دار کردن مرغ که پایه اصلی غذای ماست ، رعایت یکسری نکات ضروریست ، پس تا پایان این مطلب همراه کوک یاب باشید تا شما را با یک دستور پخت عالی رولت مرغ آشنا کنیم.

طرز تهیه رولت مرغ خانگی

 

برای مواد داخل رولت مرغ میتوانید از سبزیجات دلخواه و یا حتی از کالباس استفاده کنید که به ضائقه شما بستگی دارد. اما مواد مورد استفاده برای داخل رولت مرغ آموزش امروز ما ، هویج و پنیر پیتزاست. این غذا بواسطه ظاهر شیک و زیبایی که دارد میتوانید گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمانان شما در جشن های کوچک باشد و معمولا در وعده شام مورد استفاده قرار میگیرد.

برای تهیه رولت مرغ در اولین مرحله ، سینه مرغ را به اندازه های دلخواه برش دهید (سعی کنید ابعاد برش ها طوری باشد که عرض و طول آن مناسب رول کردن باشد.) با تمام دقت و ظرافت ممکن این کار را انجام دهید تا مرغ ها یکدست شوند.
بعد از برش مرغ ها آن ها را درون ظرفی بریزید. پیاز ها را پوست بگیرید خلالی خرد کنید و درون ظرف روی مرغ ها بریزید. در این زمان میتوانید کمی نمک و فلفل نیز به ظرف اضافه کنید.

چند حبه سیر را پوست بگیرید و روی مرغ رنده کنید. سیر بهترین گزینه برای گرفتن بوی خام مرغ میباشد. بعد از این کار کمی سس سفید درون کاسه بریزید و مواد را باهم مخلوط کنید و در نهایت روی ظرف سلفون بکشید و اجازه دهید مرغ دو ساعتی درون یخچال استراحت کند.

هویج را پوست بگیرید بعد درون قابلمه پر از اب بریزید و قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا هویج ها پخته شود جوری که له نشود.

بعد از این که مرغ استراحت کافی را داشت از درون یخچال خارج کنید مرغ ها را از داخل پیاز جدا کنید روی تخته کارتان هر یک برش مرغ را باز کنید از هویجی که پخته شده و انرا خلالی قاچ کرده اید بگذارید و روی ان کمی پنیر پیتزا بریزید.هم میتونید از پنیر ورقه ای استفاده کنید و هم از پنیر رنده شده این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. بعد از این کار مرغ را رول کنید و دو لب ان را برای اینکه باز نشود به وسیله خلال دندان بهم وصل کنید.این کار برای تمام تکه های مرغ انجام دهید.

تابه را روی حرارت قرار دهید بعد از داغ شدن روغن به ارامی رولت ها را درون روغن سرخ کنید. حرارت گاز ملایم باشد تا مرغ علاوه بر سرخ شدن کامل بپزد.

وقتی کامل سرخ شدن رولت ها را درون ظرفی بچینید و با سس دلخواه میل کنید.

بازدید : 322 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.