کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 20 دقیقه

املت قارچ محبوب ترین املت در وعده صبحانه میباشد.

مواد لازم برای تهیه املت قارچ

  • تخم مرغ:2عدد
  • اسفناج:1/2 فنجان
  • قارچ:نصف فنجان
  • نمک:به میزان لازم

املت قارچ یکی از کاملترین و مقوی ترین صبحانه های دنیاست که در کل دنیا محبوب است. همراه ما باشید با دستور پخت املت قارچ خوشمزه خانگی.
املت قارچ از پروتئین بالایی برخوردار است. اگر صبح قبل از شروع فعالیت روزانه خود این املت لذیذ را میل کنید ، تا زمان ناهار کلی انرژی دارید و احساس سیری میکنید. در این املت من از اسفناج استفاده کرده ام تا علاوه بر پروتئین بالا اهن بدن را نیز تامین کند. املت قارچ به گونه ای است که میتوان همیشه ان را طبخ کرد مواد ان همیشه در دسترس است.

طرز تهیه املت قارچ خانگی و خوشمزه

در اولین مرحله برای پخت املت با قارچ باید اسفناج را پاک کنید درون کاسه ای پر از اب بریزید تا خوب خیس بخورد.
قارچ را سریع بشویید با سرعت این کار را انجام دهید تا قارج اب نکشد تا در هنگام تفت دادن قارچ اب پس ندهد. بعد از شستن پوست قارچ را بگیرید به شکل دلخواه خرد کنید. اسفناج را پس از اینکه کامل خیس خورد ، خوب آبکشی کنید تا اب اضافی کامل خارج شود.

تابه را روی حرارت بگذارید بعد از اینکه روغن داغ شد قارچ درون ماهیتابه بریزید بعد از تفت خوردن نمک و اسفناج را به قارچ اضافه کنید و تفت دهید. بعد از اینکه حدود یک دقیقه تفت خورد مواد را از درون تابه خارج کنید و در ظرفی بریزید.

داخل یک کاسه تخم مرغ ها را بشکنید و با چنگال به خوبی تخم مرغ ها رابزنید داخل تابه یکم روغن بریزید تخم مرغ ها را درون تابه ریخته و بچرخانید تا کل تخم مرغ در تمام سطح ماهیتابه پخش شود بعد از این کار مواد تفت خورده را در نصف سطح تخم مرغ ها بریزید روی مواد پنیر بریزید وقتی که کف تخم مرغ ها کمی قهوه ای شد اون سمت از تخم مرغ را که خالی است و مواد روی ان نیست را روی این لایه برگردانید.

املت قارچ شما اماده سرو میباشد درون بشقاب بگذارید و میل کنید.نوش جان.

املت قارچ و اسفناج

بازدید : 272 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.