کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

بهترین دستور تهیه کتلت خوشمزه

بهترین دستور تهیه کتلت خوشمزه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 120 دقیقه

کتلت را در منزل با دقت پخت کنید و از خوردن ان لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کتلت

  • گوشت چرخکرده:300گرم
  • پیاز:2عدد متوسط
  • سیب زمینی:3عدد
  • تخم مرغ:1عدد
  • پودر دارچین،نمک،فلفل:به میزان لازم
  • گوجه:2عدد متوسط
  • کره:50گرم

کتلت یکی از غذاهای سنتی و پر طرفدار ایرانی است. برای آماده کردن کتلت دستور پخت های متفاوتی وجود دارد که امروز لذیذترین دستور پخت کتلت را با شما به اشتراک میگذاریم. لطفا تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

طرز تهیه کتلت خوشمزه

ماده اصلی تشکیل دهنده کتلت گوشت قرمز چرخکرده است که بهتر است از مخلوط گوشت گوشفندی و گوساله استفاده کنید. کتلت هم با برنج و هم با نان تازه سرو میشود. میتوانید با کتلت خانگی از مهمان های خود پذیرایی کنید.کتلت را هم در وعده ناهار هم در وعده شام میل میکنند.

ابتدا پیاز را بشویید پوست انرا بگیرید و رنده درشت بزنید. بعد از این کار اب پیاز را بگیرید و درون کاسه بریزید و گوشت چرخکده را به آن اضافه کنید. کمی نمک ، فلفل ، پودر دارچین و زرچوبه به گوشت و پیاز اضافه کنید.

یک سیب زمینی را پوست بگیرید رنده ریز بزنید آب ان را کمی بگیرید و درون کاسه بریزید.
تخم مرغ را در کاسه ای جدا بشکنید در صورت سالم بودن به مخلوط گوشت اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط و کاملا ورز دهید.بعد از ورز دادن با سلفون روی ظرف را بکشید و  اجازه دهید مواد 1ساعتی درون یخچال استراحت کند.

بهترین دستور پخت کتلت

در این زمان شما میتوانید باقی مانده سیب زمینی ها را پوست بگیرید به صورت خلالی یکدست خرد کنید بعد از اینکه سیب زمینی ها را خرد کردید درون صافی بریزید و ابکشی نمایید. بعد از این کار سیب زمینی را درون پارچه ابگیر بریزید و کامل سیب زمینی را خشک کنید.ماهیتابه را روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از داغ شده روغن کمی زردچوبه کف تابه بریزید میتوانید سیب زمینی را اضافه کنید و اجازه دهید سرخ شود چند باری هم بزنید تا یکدست شود. در هنگام سرخ شدن میتوانید مقداری نمک روی سیب زمینی بپاشید.

سیبزمینی سرخ شده و کتلت

بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شد آنها را تابه خارج کنید. ماهیتابه دیگری را روی حرارت بگذارید گوشت را از یخچال خارج کنید دوباره مواد را با هم مخلوط کرده بعد از داغ شدن روغن مقداری از گوشت را بردارید به اندازه دلخواه شکل دهید و درون روغن سرخ کنید. این کار را تا پایان اتمام مواد انجام دهید.

در این مرحله پوست گوجه را بگیرید ورقه ای کنید و درون کره سرخ کنید در هنگام سرخ شدن گوجه در تابه را ببندید تا پخته شود.
بعد انجام تمامی این کارها مراحل پخت کتلت ما به اتمام رسیده و اماده سرو مباشد.

کتلت با گوجه و برنج - اموزش کتلت خوشمزه

بازدید : 331 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.