کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سمبوسه

طرز تهیه سمبوسه

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

بسیار غذای اقتصادی و خوشمزه ای است.

مواد لازم برای تهیه سمبوسه

  • سیب زمینی:2 عدد بزرگ
  • گشنیز،جعفری:100گرم
  • نان لواش:به تعداد کافی
  • پیاز:2عدد
  • سیر:2حبه
  • نمک وفلفل وزردچوبه وروغن:به میزان لازم
  • روغن:به میزان لازم

سمبوسه یکی از غذاهای ساده ، پرطرفدار و محبوب بویژه برای کودکان و نوجوانان است. این غذا بیشتر در اغذیه فروشی ها عرضه میشود و اصالت آن به استان های جنوبی کشور باز میگردد. همراهان همیشگی با دستور پخت سمبوسه جنوبی همراه کوک یاب باشید.

سمبوسه از مواد مختلفی تشکیل میشود اما اصلی ترین ماده آن نان لواش است. معمولا سمبوسه را تند و فلفلی درست میکنند. اما کسانی که اهل غذای تند نیستند یا معده و گوارشی حساس دارند میتوانند میزان فلفل را کم کنند. امروز یاد میگیریم این غذای خوشمزه را در منزل تهیه کنیم.

طرز تهیه سمبوسه لذیذ جنوبی

سمبوسه با خمیر یوفکا

در مرحله اول برای تهیه سمبوسه ، جعفری و گشنیز را پاک کنید درون کاسه بریزید و با آب اجازه دهید خیس بخورند تا گل و لای سبزی کاملا از بین برود.
سیب زمینی را بعد از شستن به همراه آب و نمک درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید به طور کامل سیب زمینی ها بپزند.

پیاز را پوست بگیرید به صورت نگینی و یکدست کاملا خرد کنید تابه را روی حررت ملایم قرار دهید بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون ماهیتابه بریزید و تفت دهید در این مرحله سیر را ریز خرد کنید و به همراه زردچوبه به پیاز اضافه کنید تا بوی سیر در بیاید.

اکنون سبزی را خوب بشویید بعد از اینکه درون صافی ریختید و اب ان کاملا خارج شد روی تخته به صورت بسیار ریز خرد کنید.بعد از این کار سبزی را درون تابه به مخلوط مواد اضافه کنید تا تفت بخورند فقط حواستان باشد سبزی ها نسوزند. بعد از اینکه اب مواد تبخیر شد تابه را از روی حرارت بردارید.

بعد از پخت سیب زمینی و خنک شدن ان پوست سیب زمینی را به طور کامل بگیرید و سیب زمینی ها را با گوشتکوب کاملا له کنید.

بعد درون کاسه ای پوره سیب زمینی و مواد تفت داده شده را باهم مخلوط کنید. نمک،فلفل سیاه و هر ادویه ای که مدنظرتون بود را روی مواد بریزید هم بزنید بعد از این کار نان لواش را به صورت طولی برش دهید حتما حتما نان شما باید نرم باشد.

بعد از برش نان مواد را درون نان بگذارید و به صورت پاک نامه بپیچید. این کا را تا تمام شدن مواد انجام دهید.

تابه ای را پر از روغن کنید بعد از داغ شدن روغن نان پیچیده شده را سرخ کنید تا حدی سرخ کنید که نان شما نسوزد فقط کافیست طلایی شود.

بعد از سرخ شدن سمبوسه شما اماده میباشد.همراه سس تند میل کنید.

سمبوسه اصیل بندری - بهترین دستور پخت سمبوسه جنوبی

بازدید : 349 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.