کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 160 دقیقه

بسیار غذای مفید و لذیذی است.در شب عید اکثر افراد سبزی پلو با ماهی را تدارک میبینند.

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با ماهی

  • ماهی:2تکه بزرگ
  • زعفران دم کرده:به میزان لازم
  • نمک و فلفل:به میزان لازم
  • سیر رنده شده:4حبه
  • پیاز:2عدد متوسط
  • اب لیمو:2قاشق غذاخوری
  • برنج:2 پیمانه
  • جعفری،تره،گشنیز،شوید،برگ سیر:نیم کیلو

سبزی پلو با ماهی یکی دیگر از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانیست که مصرف آن در شب عید برای بسیاری از خانواده ها امری جا افتاده و حتمیست! البته بسیاری از افراد نیز به خاطر داشتن تیغ ماهی از خوردن ان امتناع میکنند ، ولی ماهی هایی هست که بدون تیغ ریز باشند و میتوانید ماهی بدون استخوان ریز را انتخاب کنید. امروز با تمام انرژیم براتون طرز تهیه سبزی پلو با ماهی را اموزش خواهم داد پس تا پایان همراه کوک یاب باشید.

گوشت سفید ماهی برای بدن بسیار مفید است و از امگا 3 بالایی برخوردار است. مصرف ماهی به مقدار 2 بار در هفته به همه افراد توصیه شده ، پس سعی کنید ماهی را در برنامه غذایی هفتگی خود داشته باشید.

طرز تهیه سبزی پلو با ماهی خوشمزه

در اولین مرحله برای پخت سبزی پلو با ماهی برنج را بشویید درون کاسه به همراه آب و کمی نمک خیس کنید.
ماهی را تمیز شسته درون صافی بریزید تا آب آن کامل خارج شود. سبزی را تمیز پاک کنید درون تشتی بریزید تا کاملا خیس بخورد.

آموزش درست کردن سبزی پلو با ماهی خوشمزه

بعد از اینکه اب ماهی از صافی خارج شد انرا در ظرفی ریخته چند حبه سیر را پوست بگیرید و روی ماهی رنده کنید. سیر بهترین گزینه برای گرفتن بوی بد ماهی است. روی ماهی نمک و فلفل سیاه بپاشید میتوانید با دست ادویه را روی ماهی پخش کنید تا کاملا به خورد ماهی برود.کمی اب لیمو یا اگر اب نارنج دارید روی ماهی داخل ظرف بریزید و مواد را مخلوط کنید.

پیاز را پوست بگیرد و خلالی خرد کنید بعد از اینکه خرد کردید درون ظرف روی ماهی بریزید بعد روی ظرف سلفون بکشید و درون یخچال اجازه دهید به مدت 2 ساعت استراحت کند.

بعد از اینکه سبزی درون آب خیس خورد را تمیز بشویید و درون صافی بریزید تا آب آن کاملا گرفته شود. روی تخته کارتان سبزی را خرد کنید سعی کنید سبزی زیاد درشت نباشد.

قابلمه را پر از آب کنید روی حرارت متوسط بگذارید بعد از اینکه آب جوشید برنج و سبزی را درون آب بریزید تا موقعی ای که زمان آبکشی برنج برسد صبر کنید وقتی برنج مناسب بود برای آبکشی آن را درون صافی بریزید قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید کمی روغن بریزید ته دیگ دلخواهتان را کف قابلمه بگذارید بعد از این کار مخلوط برنج و سبزی را درون قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید 40 دقیقه برنج دم بکشد.

در این زمان ماهی را از یخچال خارج کنید تابه را روی حرارت بگذارید بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد ماهی را درون تابه بریزید و سرخ کنید باید جوری سرخ شود که خام نباشد. بعد از سرخ شدن ماهی درون ظرف بریزید و ان را میتوانید تزیین نمایید.

برنج دم کشیده را درون دیس بکشید و با زعفران دم کرده آنرا تزیین و همراه با ماهی میل کنید.

سبزی پلو با ماهی

بازدید : 361 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.