کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دمی ماش

طرز تهیه دمی ماش

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 210 دقیقه

از انواع غذاهای بسیار خوش طعم ایرانی که با گوشت و یا مرغ سرو می شود می توان به دمی ماش اشاره کرد که دستور پخت آن بسیار ساده است.در ادامه با ما همراه باشید. دستور پخت دمی ماش دو ظرف مناسب را در شروع کار انتخاب می‌کنیم و در یکی از آن‌ها برنج و […]

مواد لازم برای تهیه دمی ماش

  • برنج 4 پیمانه
  • ماش 2 پیمانه
  • زردچوبه 2 قاشق غذاخوری
  • پیاز یک عدد
  • نمک و روغن به میزان لازم

از انواع غذاهای بسیار خوش طعم ایرانی که با گوشت و یا مرغ سرو می شود می توان به دمی ماش اشاره کرد که دستور پخت آن بسیار ساده است.در ادامه با ما همراه باشید.

دستور پخت دمی ماش

دو ظرف مناسب را در شروع کار انتخاب می‌کنیم و در یکی از آن‌ها برنج و در دیگری ماش می ریزیم. سپس جهت خیس خوردن آن ها به مدت تقریبا دو ساعت صبر می کنیم. بعد از آن قابلمه ای را بر روی شعله گاز می گذاریم.

دستور پخت دمی ماش

سپس پیاز ها را به صورت کاملا ریز خورد کرده و درون قابلمه می ریزیم.مقداری آن را سرخ می‌کنیم تا با از دست دادن آب اضافی بافت سبک تری پیدا کنند.پس از آن روغن را در قابلمه ریخته و به هم زدن آن ها تا خوب سرخ شدن پیاز ها ادامه می دهیم.

زردچوبه را درون قابلمه می ریزیم و محتویات داخل آن را کمی هم می زنیم تا به خوبی مخلوط بشوند.سپس پس از آب کشی کردن ماش آن را به درون قابلمه می ریزیم و در حدود یک دقیقه آن ها را هم می زنیم تا حالت اولیه آن ها حفظ بشود.

در قسمت بعد لازم است که به درون قابلمه آب بریزیم در حدی که تا ۱ الی ۲ سانتی متر از بالای ماش را پر کند.بعد از آن در قابلمه را گذاشته و صبر می کنیم تا با پخته شدن و گذشت زمان بافت ماش کمی نرم تر بشود.

پس از نرم تر شدن ماش و تبخیر شدن بخشی از آبی که به قابلمه اضافه کرده بودیم برنج را درون آب کش ریخته تا آب آن گرفته شود و بعد به همراه نمک در درون قابلمه می ریزیم و محتویات را هم می زنیم.اکنون سطح آب از بالای برنج حدود دو سانتی متر باید باشد.

پس از تبخیر تمام آب در قابلمه به درون آن روغن می ریزیم و در قابلمه را می بندیم.به مدت ۴۵ دقیقه صبر می کنیم و سپس محتویات را هم زده و در ظرف مورد نظر خود می ریزیم و دیگر دمی ماش ما آماده برای نوش جان کردن است که می توانید به دلخواه و سلیقه خود آن را تزیین کنید.

پلو ماش - دمی پلو ماش - پلو کته ماش

بازدید : 322 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.