کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ترشی لبو

طرز تهیه ترشی لبو

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 30 دقیقه

ترسی لبو هم کاملا به صرفه و هم تهیه ان راحت میباشد.

مواد لازم برای تهیه ترشی لبو

  • لبو:1کیلو
  • رب انار:4قاشق غذاخوری
  • سرکه:2لیوان
  • شکر:4قاشق غذاخوری

ترشی لبو یک ترشی پرطرفدار است که یکی از لذیذترین چاشنی در کنار غذا میباشد و بسیار خوشرنگ است به همین دلیل بهترین گزینه برای تزیین و سفره ارایی میباشد.

طرز تهیه ترشی لبو:

ابتدا لبو را خوب بشویید(سعی کنید در هنگام خرید لبو ریز را انتخاب کنید.) قابلمه مورد نظررا انتخاب کنیدو لبوها را با پوست داخل قابلمه بریزید درون قابلمه اب بریزید تا جایی که  اب روی لبو را بپوشاند.شعله را متوسط قرار دهید حواستان باشد اگر درقابلمه را میگذارید لبو در هنگام پختن کف میکند و سر میرود پس در قابلمه را نصفه بگذارید.(زمان پخته شدن لبوها هم بستگی به سایز لبو هم به جنس لبو دارد.) لبوها بعد از اینکه پخته شد گاز را خاموش کنید لبوها درون صافی بریزید تا اب ان کامل خارج شود اجازه دهید لبوها خنک شوند.بعد از اینکه خنک شد پوست انرا با دقت و ارامش جدا کنید.

لبوها را بعد از اینکه پوست گرفتید به اندازه دلخواه برش دهید معمولا سعی کنید برش هایتان جوری باشد که وقتی خواستید انرا سرو کنید اذیت نشوید. کاسه ای را انتخاب کنید لبو ها را به همراه سرکه درون ان بریزید در ادامه شکر را به لبوها اضافه کنید به ارامی مخلوط کنید مواد را خوب زیرو رو کنید تا شکر و سرکه کامل به خورد لبو برود.شیشه ای که قرار است ترشی را درون ان بریزید خوب بشویید و کاملا انرا با پارچه خشک کنید.دقت کنید برای ظرف ترشی ترجیحا از ظروف شیشه ای استفاده کنید ظروف پلاستیکی به خاطر مواد تشکیل دهندش مقاومتش در برابر سرکه پاپپن است و در طولانی مدت ممکن است برای بدن مضر باشد.مواد را به ارامی درون شیشه مناسب ریخته در شیشه را محکم ببدید و درون یخچال بگذارید.

اجازه دهید به مدت 48 ساعت ترشی درون یخچال استراحت کند البته بعد 24 ساعت ترشی قابل استفاده میباشد اما هرچقدر زمان بیشتر از استراحت ترشی بگذرد ترشی بهتر جا میوفتد ولذیذتر میشود.وقتی که ترشی شما به اصطلاح رسید و جا افتاد به همراه غذا میل کنید.

نکته:

دقت کنید سرکه کامل روی مواد را بپوشاند.

از بسته شدن در شیشه ترشی کامل مطمئن شوید.

زیاد خوردن ترشی به دلیل داشتن سرکه معده را تحریک میکند مراقب سلامتیتان باشید.

بازدید : 404 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.