کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کشک خانگی

طرز تهیه کشک خانگی

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 100 دقیقه

از خوشمزه های ایرانی،کشک حتما از آن دسته از خوردنی های همه پسند میباشد که در ادامه به شما یاد میدهیم چگونه آن را در خانه خود درست کنید.

مواد لازم برای تهیه کشک

  • ماست 2 کیلو گرم
  • نمک 1 قاشق چایخوری
  • آب به مقدار لازم

همانطور که میدانید شیر فرآورده های بسیاری دارد و یکی از پرطرفدارترین آن ها کشک است که برای میل کردن بصورت خالی و یا برای طعم دادن به غذا ها و بویژه آش و کشک بادمجان مورد استفاده قرار میگیرد. اما تا بحال به این فکر کرده اید که کشک را خودتان تهیه کنید؟ با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید تا شما را با دستور تهیه کشک خانگی آشنا کنیم.

دستور تهیه کشک

برای شروع ما به ماستی احتیاج داریم که ترش شده باشد و به این منظور باید ماست را در دمای محیط به مدت یک روز بگذاریم تا طعم ترش به خود گیرد. باکتری های موجود در ماست در دمای محیط فعالیت بیشتری دارند و به همین علت خیلی سریعتر ماست ترش میشود.

پس از این که ماستمان را به خوبی هم زدیم آن را به ظرفی مناسب منتقل میکنیم و سپس مقداری آب به آن اضافه کنیم که این کار باعث رقیق شدن آن در حد دوغ می شود. حال این محتویات را بر روی شعله گاز می گذاریم و منتظر به جوش آمدن آن می مانیم.

مخلوط جوش آمده خود را هم زده و میگذاریم که آن با گذر زمان، به مرور دمایش پایین آید.حال این محتویات آماده برای ریخته شدن درون یک پارچه است تا آب آن گرفته شود.

پارچه را محکم می بندیم و جهت گرفته شدن هر چی بیشتر آبش آن را درون آب کشی می گذاریم. بعد از گذشتن تقریبا یک ساعت با دستان خود هم کشک را فشار داده تا آب آن هر چه بیشتر گرفته شود. پس از آن درون ظرفی کشک را خالی می کنیم.

به مقدار لازم نمک را بر روی کشک خود می ریزیم و شروع می کنیم به ورز دادن کشک. اما به یک نکته کاملا دقت کنید و آن این است که برای این که در هنگام خشک شدن کشک روغن پس ندهد لازم نیست آن را زیاد ورز دهید ، فقط در حدی که محتویات به خوبی با هم مخلوط بشوند.

کاری که در نهایت میتوان انجام داد این است که کشک را به اندازه و شکل دلخواه در آورد و برای این که کاملا خشک شوند کافی است به مدت حدود 3 روز در هوای باز آن ها را قرار داد.

آموزش تهیه کشک خانگی خشک از ماست

بازدید : 488 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.