کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آش غوره

طرز تهیه آش غوره

  • اقتصادی
  • ساده
  • 2 نفر
  • 120 دقیقه

آش غوره یک غذای خوشمزه و محبوبی میباشد. این غذای لذیذ بسیار آسان و اقتصادی است که به راحتی میتوانید با تهیه آش غوره از مهمان های خود پذیرایی کنید و از خوردن آن لذت ببرید. آبغوره برای کسانی که فشار خون بالا و کبد چرب دارند بسیار توصیه میشود.

مواد لازم برای تهیه آش غوره

  • گوشت چرخ کرده : 200 گرم
  • لپه : نصف لیوان
  • برنج : 1 لیوان
  • سبزی آشی : نیم کیلو
  • آبغوره : نصف لیوان
  • پیاز : 1 عدد بزرگ
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • زردچوبه : به میزان لازم

آش غوره بسیار مقوی و برای بدن مفید است ، از گذشته مادربزرگ ها این آش را در مهمانی ها و دورهمی سرو میکردنند و همه خانواده از خوردن آن لذت میبردند. تهیه و طبخ آش غوره بسیار آسان است و تمام مواد آن در دسترس است و به راحتی میتوانید از بازار تهیه نمایید. همراه ما باشید با آموزش پخت آش غوره خوشمزه و خانگی.

دستور پخت آش غوره

در اولین مرحله برای تهیه آش غوره لپه را پاک کنید و به همراه آب درون کاسه به مدت 1 ساعت خیس کنید تا هم کمی نرم شود و هم اینکه نفخ آن از بین برود در طول این زمان سعی کنید 2 بار آب لپه را تعویض نمایید. برنج را نیز میتوانید برای بهتر پخته شدن به مدت یک ساعت درون آب خیس کنید.

سبزی آشی را بعد از پاک کردن همانند لپه درون کاسه بریزید با آب خیس کنید تا گل و لای آن از بین برود با این روش دیگر خیالتان از بابت تمیزی سبزی راحت است.

پیار را بشویید پوست آن را بگیرید و پیاز را رنده بزنید و با دست آب پیاز را کاملا بگیرید تا باعث نرمی و له شدن کوفته قلقلی نشود بعد از رنده کردن پیاز آن را درون کاسه بریزید و با گوشت چرخکرده ، نمک و فلفل سیاه مخلوط کنید و با دست ورز دهید تا گوشت حالت منسجم به خود بگیرد بعد از این کار روی ظرف سلفون بکشید و به مدت 1 ساعت درون یخچال بگذارید تا گوشت کاملا استراحت کند.

لپه و برنج را به همراه آب درون قابلمه بریزید روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا بپزد. سبزی را خوب آبکشی نمایید درون صافی بریزید تا آب آن خارج شود بعد روی تخته به صورت ریز خرد کنید. سعی کنید سبزی هم اندازه و یکدست خرد شود تا درون آش ظاهر زیبا داشته باشد.

بعد از خرد کردن سبزی آن را درون قابلمه برنج و لپه بریزید تا همراه مواد بپزد میتوانید مقداری نمک ، فلفل و آب درون قابلمه بریزید در قابلمه را بگذارید تا مواد به خوبی پخته شود.

گوشت را از یخچال خارج کنید کمی از مواد را کف دست خود بگذارید و به صورت ریز و گرد آن را شکل دهید این کار را تا تمام شدن مواد انجام دهید. ماهیتابه را روی حرارت بگذارید بعد از داغ شدن روغن گوشت قلقلی را درون تابه سرخ کنید لازم نیست گوشت کاملا سرخ و برشته شود.

بعد از این کار گوشت قلقلی را درون قابلمه مواد بریزید تا همراه مواد پخته شود و جا بیوفتد. حال زمان اضافه کردن آبغوره است بعد از اضافه کردن آن  بگذارید آش به مدت 1 ساعت بپزد.

بعد از گذشت این زمان آش غوره آماده است در ظرف موردنظر سرو کنید و در صورت تمایل با غوره ، کشک یا پیاز داغ آن را تزئین نمایید.

دستور پخت آش غوره

بازدید : 498 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.