کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آش سورانه کرمانشاهی

طرز تهیه آش سورانه کرمانشاهی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

امروز میخوام یکی دیگر از آش های خوشمزه ایرانی رو بهتون معرفی کنم آش سورانه کرمانشاهی یکی از خوشمزه ترین غذاهای سنتی است که بسیار محبوب و پرطرفداره و شما به راحتی میتوانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه و در وعده ناهار یا شام میل کنید.

مواد لازم برای تهیه آش سورانه کرمانشاهی

  • گیاه سورانه : 1 دسته
  • گوشت چرخکرده : 200 گرم
  • پیاز : 2 عدد بزرگ
  • رب انار : 3 قاشق غذاخوری
  • شکر : به میزان لازم
  • نمک ، فلفل ، زردچوبه و روغن : به میزان لازم

آش سورانه ، یکی از آش های محلی و سنتی استان کرمانشاه است. در واقع سورانه نام یک گیاه است که ظاهری شبیه سیر و تره دارد و قسمت انتهایی آن ارغوانی رنگ است. این گیاه در غرب و در کوهپایه های زاگرس به صورت خودرو در فصل بهار رشد میکند و خواص دارویی بسیاری دارد ، بطوریکه به بهبود بیماری کمک میکند ، نقرس و ورم مفاصل را درمان میکند. با دستور پخت آش سورانه کرمانشاهی تا پایان همراه کوک یاب باشید.

دستور پخت آش سورانه کرمانشاهی

طرز تهیه آش سورانه خوشمزه کرمانشاهی

طرز تهیه آش سورانه خوشمزه کرمانشاهی

در اولین مرحله برای تهیه این آش خوشمزه باید گیاه سورانه را پاک کنید برگ های آن را از هم جدا کنید و انتهای زرد رنگ گیاه را با قیچی ببرید و با دقت بشویید.

برای اینکه آب اضافی گیاه خارج شود آن را درون صافی قرار دهید سپس روی تخته و به کمک چاقو به طول حدودا 2 سانتی متر خرد کنید سعی کنید یکدست این کار را انجام دهید.

قابلمه را روی حرارت ملایم بگذارید بعد از اینکه روغن داغ شد گیاه سورانه را درون قابلمه بریزید و با نمک و زردچوبه تفت دهید این کار را حدود 7 دقیقه انجام دهید.

1.5 لیوان آب جوش درون قابلمه بریزید بعد از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد در ظرف را بگذارید تا گیاه کاملا پخته شود. پیاز را پوست بگیرید و ریز خرد کنید.

ماهیتابه ای را روی حرارت بگذارید کمی روغن ریخته و منتظر بمانید روغن داغ شود سپس پیاز را به روغن اضافه کنید و تفت دهید وقتی که پیاز طلایی و سرخ شد نیمی از آن را از تابه خارج کنید و درون کاسه ای بریزید و کنار بگذارید.

به نیمی دیگر از پیاز گوشت چرخکرده اضافه کنید کمی نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه بریزید رنگ گوشت که تغییر کرد تابه را از روی حرارت بردارید و مخلوط گوشت و پیاز سرخ شده را به قابلمه گیاه در حال پخت اضافه کنید.

بعد از یک ربع مواد جوشید رب انار را ریخته و کمی مزه کنید اگر آش شما ترش بود میتوانید در صورت تمایل شکر بریزید تا طعم ملس به خود بگیرد.

15 دقیقه صبر کنید و مابقی پیاز داغ را درون قابلمه بریزید بعد از چند قل حرارت را خاموش کنید. آش سورانه را در ظرفی مناسب سرو کنید و با پیاز داغ روی آن را تزئین نمایید.

آش سنتی ایرانی - آش کرمانشاهی

بازدید : 466 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.