کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش قرمه سبزی

طرز تهیه خورش قرمه سبزی

  • اقتصادی
  • ساده
  • نفر
  • 4 دقیقه

خورش قرمه سبزی خورش قدیمی و ایرانی است.بسیار لذیذ است.

مواد لازم برای تهیه خورش قرمه سبزی

  • پیاز:2عدد متوسط
  • گوشت گوسفندی:400 گرم
  • سبزی خورشتی:500گرم
  • لیمو عمانی:3عدد
  • لوبیا قرمز:200 گرم
  • نمک وفلفل وزردچوبه وروغن:به میزان لازم

خورش قرمه سبزی یکی از شناخته شده ترین غذاهای سنتی ایرانی در جهان است. راز خوشمزه بودن این غذا این است که باید به ارامی و به مدت زیاد روی حرارت بماند تا کاملا جا بیوفتد. با دستور پخت قرمه سبزی خوشمزه تا پایان همراه ما باشید.
بهتر است قرمه سبزی را با گوشت گوسفندی طبخ کنید که عطر و بوی خورش را چند برابر میکند. معمولا قرمه سبزی را با سالاد شیرازی میخورند.

طرز تهیه خورش قرمه سبزی خوشمزه

در اولین مرحله برای تهیه خورش قرمه سبزی ، لوبیا قرمز را پاک کنید درون کاسه به همراه آب به مدت 10 ساعت خیس کنید.
سبزی خورشتی را پاک کنید درون تشتی بریزید و اجازه دهید درون آب کاملا خیس بخورد تا گِل و کثیفی از بین برود.

گوشت گوسفندی را به اندازه دلخواه تکه کنید و البته سعی کنید زیاد ریز نباشد. اگر بوی چربی  گوسفندی برایتان خوش آیند نیست ، حتما چربی گوشت را کاملا بگیرید و یا از گوشت گوساله استفاده کنید.

بعد از خیس خوردن سبزی درون آب ، آن را بشویید کاملا اب ان که خارج شد درون دستگاه سبزی خرد کن بریزید و آن را ریز خرد کنید اگر دستگاه در دسترس شما نیست با یک چاقوی تیز روی تخته نیز میتوانید این کار را انجام دهید.

بعد از خرد کردن سبزی درون تابه بریزید و تفت دهید ابتدا بگذارید روی حرارت آب سبزی بخار شود سپس میتوانید روغن به سبزی اضافه کنید.باید سبزی کاملا سرخ شود و رنگ آن کمی تیره شود البته حواستان باشد سرخ شدن بیش از حد سبزی باعث تلخ شدن طعم آن میشود.

پیاز را شسته و روی تخته به صورت نگینی و یکدست خرد کنید. قابلمه ای را انتخاب کنید روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن کاملا داغ شود بعد از داغ شدن روغن پیاز را درون قابلمه بریزید و تفت دهید بعد از اینکه پیاز نرم شد گوشت خورشتی را که آب آن از صافی رد شده را به پیاز اضافه کنید. در این مرحله میتوانید زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید.

آماده کردن قورمه سبزی

بعد از سرخ شدن پیاز با گوشت ، سبزی سرخ شده را اضافه کنید و هم بزنید. حال میتوانید لوبیا قرمز خیس خورده را درون قابلمه بریزید و مخلوط کنید. بعد از این کار چند لیوان اب جوشیده به مواد اضافه کنید و در قابلمه را بگذارید تا خورش جا بیوفتد.
بعد از 1 ساعت لیمو عمانی را شسته و با چنگال روی ان را سوراخ ایجاد کنید و درون قابلمه اضافه کنید حال میتوانید نمک خورش را نیز اضافه کنید. بگذارید روی حرارت ملایم بپزد و بخوبی جا بیفتد.
خورش شما کاملا پخته ، میتوانید در ظرف مورد نظر بریزید و به همراه برنج سرو کنید.

آموزش درست کردن خورشت قورمه سبزی مجلسی

 

بازدید : 332 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.