کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

آموزش پخت پیتزا در توستر

آموزش پخت پیتزا در توستر

  • متوسط
  • ساده
  • 2 نفر
  • 90 دقیقه

پیتزا معروفترین غذای ایتالیا و یکی از محبوبترین فست فودهای دنیاست که با اشکال، اندازه‌ها و طعم های مختلفی تهیه و طبخ میشه. همچنین این غذای خوشمزه در کشورهای مختلف با سبکها و مواد اولیه متفاوتی درست میشه. وقت گذاشتن برای درست کردن پیتزای خانگی یکی از لذتبخش‌ترین تجربه‌های آشپزی محسوب میشه و با کمی […]

مواد لازم برای تهیه پیتزا

  • آرد سفید دو و نیم لیوان
  • پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک قاشق چایخوری خمیر مایه فوری
  • شکر یک قاشق چایخوری
  • یک پیمانه آب ولرم
  • ژامبون گوشت/مرغ یا پپرونی 200 گرم
  • قارچ 200 گرم
  • فلفل دلمه‌ای سبز/رنگی یک عدد
  • گوجه فرنگی دو عدد
  • دو حبه سیر
  • دو قاشق غذاخوری سس کچاپ
  • نوک قاشق غذاخوری زیره سیاه
  • پنیر پیتزا 250 گرم

پیتزا معروفترین غذای ایتالیا و یکی از محبوبترین فست فودهای دنیاست که با اشکال، اندازه‌ها و طعم های مختلفی تهیه و طبخ میشه. همچنین این غذای خوشمزه در کشورهای مختلف با سبکها و مواد اولیه متفاوتی درست میشه.
وقت گذاشتن برای درست کردن پیتزای خانگی یکی از لذتبخش‌ترین تجربه‌های آشپزی محسوب میشه و با کمی تلاش و حوصله می‌تونید یک پیتزای خوشمزه و عالی رو در خانه تهیه کنید. در این مطلب از سایت آشپزی و شیرینی پزی کوک یاب با آموزش پخت پیتزا در توستر در خدمت شما هستیم.دستور پخت پیتزا در توستر - پیتزا مخلوط خانگی

دستور پخت پیتزا در توستر آون برقی – پیتزا مخلوط خانگی

در ادامه دستور تهیه پیتزای خانگی خوشمزه را با شما به اشتراک میگذاریم. این آموزش به دو بخش تقسیم شده که در بخش اول، دستور تهیه خمیر مناسب برای پخت پیتزا در توستر است. مرحله دوم به تاپینگ پیتزا اختصاص داره که او بخش کاملا دلبخواهی هست و میتونید متناسب با سلیقه خودتون مواد اولیه رو کم و زیاد کنید.

مرحله اول : آموزش تهیه خمیر مناسب برای پخت پیتزا در توستر

  1. داخل یک کاسه بزرگ، آب ولرم، شکر و خمیر مایه رو با هم مخلوط میکنیم و به مدت 5 دقیقه در یک جای گرم قرار میدیم تا خمیر مایه عمل بیاید و کف کنه.
  2. حالا روغن زیتون، آرد و نمک رو به آرومی به مخلوط اضافه میکنیم و با همزن دستی یا چنگال به خوبی مخلوط میکنیم تا خمیر جمع بشه.وقتی خمیر شکل خودشو بدست آورد، دستمون رو کمی با روغن زیتون چرب میکنیم و به مدت 5 دقیقه خوب ورز میدیم تا یکدست و نرم بشه و دیگه به دستمون نچسبه.
  3. یک کاسه بزرگ و گود رو چرب میکنیم و خمیر رو داخلش قرار میدیم که استراحت کنه و به عمل بیاد. روی کاسه رو هم با سلفون میپوشونیم و یک جای نسبتا گرم قرار میدیم.
    بعد از یک ساعت حجم خمیر دو برابر میشه و آمادست که پهن کنیم و بریم برای مراحل پخت پیتزا در توستر.

مرحله دوم : آموزش تاپینگ پیتزای خانگی

دیگه کار زیادی نمونده، بنابراین توستر رو روشن میکنیم با دمای 180 درجه سانتی گراد تا کاملا گرم بشه.

  1. برای شروع باید سس کف پیتزا رو آماده کنیم، برای اینکار دوا گوجه رو پوست میگیریم و رنده میکنیم. سه قاشق روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری سس کچاپ، دو حبه سیر رنده شده، زیره سیاه و نصف قاشق چایخوری آویشن رو بهش اضافه میکنیم و حسابی مواد رو با هم مخلوط میکنیم. سس رو به مدت پنج دقیقه روی حرارت قرار میدیم تا از خام بودن در بیاد و آب اضافیش هم خشک بشه.
  2. قارچ ها رو شسته و بعد بصورت اسلایسی خرد میکنیم روی حرارت بالا با یک قاشق چایخوری روغن به مدت حدود 3-4 دقیقه تفت میدیم تا آب اضافیش گرفته بشه. فلفل دلمه رو هم نگینی ریز خرد میکنیم و ژامبون رو هم به شکل نواری یا مربعی آماده میکنیم.
  3. کف سینی توستر رو با روغن مایع گیاهی چرب میکنیم و بعد نصف خمیر رو داخلش پهن میکنیم. روی خمیر با چنگال سوراخ ایجاد میکنیم تا موقع پخت حرارت به داخل خمیر نفوذ کنه و بخار براحتی ازش خارج بشه. حالا سس رو کف خمیر میریزیم و تو سطح خمیر پخشش میکنیم.آموزش تهیه خمیر مناسب برای پخت پیتزا در توستر
  4. یک لایه پنیر پیتزا، یک لایه از مواد شامل ژامبون و قارچ کمی ادویه دلخواه (شامل آویشن، اورگانو، پاپریکا، زیره و… به دلخواه خودتون) روی خمیر ریخته و لایه دوم پنیر رو میریزیم روی مواد. در آخر هم نوبت به فلفل دلمه هست. (ذرت و زیتون اسلایسی هم برای تزیین پیتزا عالیه بعلاوه سیاه دانه هم شکل و مزه خوبی به پیتزا میده که البته نباید زیاده روی کنید.)
  5. سینی رو برای پخت به داخل توستر منتقل میکنیم. سعی کنید طبقه پایین باشه تا از المنت بالا دور باشه. چون پنیر سریعتر از خمیر آماده میشه. ده دقیقه برای پخت پیتزا در توستر کافیه و اگه شرایطی که گفتیم رعایت بشه، خمیر و پنیر در این مدت کاملا پخته و طلایی میشن.

چند نکته برای پخت پیتزا در توستر

اگه توستر شما کوچکه و سینی فر به المنت بالا خیلی نزدیکه، ممکنه خمیرتون به اندازه کافی پخته نشه! برای جلوگیری از خام موندن خمیر، تو همون مرحله اول که خمیر رو پهن و با چتگال سوراخ کردید، 5 دقیقه اون رو داخل توستر بپزید و بعد مواد تاپینگ رو اضافه کرده و برای پخت دوم به داخل توستر منتقل کنید.

میتونید داخل خمیر از انواع سبزیجات خشک یا تازه استفاده کنید و کمی هم پنیر یا حتی زیتون خرد شده بهش اضافه کنید. یکی از چاشنی های عالی برای خمیر پیتزا، چیلی هست که پیتزا رو کمی تند و اتیشی و خوشمزه میکنه.

بازدید : 154 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.