کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه فیله استریپس

طرز تهیه فیله استریپس

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

فیله استریپس که به آن چیکن استریپس یا فیله مرغ سوخاری نیز گفته میشود ، یکی از محبوبترین و معروفترین غذاهای فست فودی و رستورانی است. این غذا از فیله سینه مرغ و گوشت صاف اطراف استخوان سینه مرغ تهیه میشود ، بافت بیرونی آن بسیار ترد و لذیذ است و گوشت سفید مرغ نیز […]

مواد لازم برای تهیه فیله استریپس

  • سینه مرغ 2 عدد
  • تخم مرغ 2 عدد
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پاپریکا و پودر پیاز و پودر سیر هر کدام 2 قاشق غذا خوری
  • بیکینگ پودر 1 قاشق چای خوری
  • آب گاز دار یا دلستر 1 لیوان
  • آرد گندم 1 کیلو گرم

فیله استریپس که به آن چیکن استریپس یا فیله مرغ سوخاری نیز گفته میشود ، یکی از محبوبترین و معروفترین غذاهای فست فودی و رستورانی است. این غذا از فیله سینه مرغ و گوشت صاف اطراف استخوان سینه مرغ تهیه میشود ، بافت بیرونی آن بسیار ترد و لذیذ است و گوشت سفید مرغ نیز مزده دار شده ، نرم و آبدار میباشد.

معمولا کیفیت این غذا بصورت رستورانی قابل مقایسه با انواع خانگی آن نیست چراکه درست کردن فیله استریپس نیازمند مهارت و تجهیزاتیست که در دسترس همه قرار ندارد. در این آموزش قصد داریم دستور تهیه این غذا را به شکلی در اختیار شما قرار دهیم که نزدیکترین تجربه را از تهیه فیله استریپس خانگی به نوع آماده و رستورانی آنرا داشته باشید. با مجله آشپزی کوک یاب همراه باشید.

دستور پخت فیله استریپس

برای درست کردن فیله استریپس ابتدا سینه مرغ رو خورد می کنیم و به شکل مربع های بزرگ در میاریمش و سپس مرغ رو داخل ظرفی می ریزیم و در حد 2 الی 3 قاشق غذا خوری آب داخلش می ریزیم که خیس بشه و سپس نمک و 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر بهش اضافه می کنیم و با هم مخلوط کرده و نیم ساعت می زاریم بمونه.

2 عدد تخم مرغ داریم که داخل ظرفی میشکنیم و با همزن دستی کمی می زنیم و سپس کمی نمک و فلفل سیاه بهش اضافه می کنیم سپس 1 لیوان آب گازدار و یا دلستر بهش اضافه می کنیم در این مرحله آرد رو کم کم بهش اضافه می کنیم تا جایی می ریزیم که به غلظت ماست رقیق برسه.

داخل آردمون که داشتیم ادویه ها رو می ریزیم ، پاپریکا و پودر پیاز و پودر سیر و نمک و فلفل سیاه رو اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم و مرغمون رو اول داخل آرد و بعد داخل مایع تخم مرغی و بعد دوباره داخل آرد می زنیم و مرغ ها رو داخل آرد رها می کنیم تا 3 – 4 دقیقه همونجا بمونه و آرد رو جذب کنه.
داخل تابه مقدار زیادی روغن می ریزیم و صبر می کنیم تا کاملا داغ بشه و بعد تکه های مرغ رو داخلش سرخ می کنیم و وقتی طلایی شدن از روغن خارج می کنیم و روی دستمال روغنگیر قرار می دیم تا روغن اضافه اش کشیده بشه.

بازدید : 159 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.