کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه سیرابیج گیلانی

طرز تهیه سیرابیج گیلانی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 20 دقیقه

سیرابیج یکی از غذا های سنتی و خیلی آسون گیلانی هست که اسم دیگر اون سیر واویج هست و در ایالت متحده گیلان (!) غذایی خوشمزه و پرطرفدار محسوب میشه. واویج در زبان گیلکی به معنای سرخ کردن هست. سیرابیج رو معمولا با برنج کته زعفرونی و در کنار ماست محلی سرو می کنن اما […]

مواد لازم برای تهیه سیرابیج گیلانی

  • برگ سیر تازه 4 دسته
  • تخم مرغ 3 عدد
  • نمک ، فلفل ، زردچوبه و روغن به میزان لازم

سیرابیج یکی از غذا های سنتی و خیلی آسون گیلانی هست که اسم دیگر اون سیر واویج هست و در ایالت متحده گیلان (!) غذایی خوشمزه و پرطرفدار محسوب میشه. واویج در زبان گیلکی به معنای سرخ کردن هست. سیرابیج رو معمولا با برنج کته زعفرونی و در کنار ماست محلی سرو می کنن اما به دلخواه با نان هم میشه سرو کرد.
سیرآبیج با برگ سیر تازه تهیه می شه که در فصل سرما رشد می کنه و به همین دلیل در بقیه فصل ها نمی شه این غذا رو تهیه کرد اما بعضی ها هم این سبزی رو تهیه کرده و خرد کرده و فریز می کنند تا در فصلی که این سبزی وجود نداره بتونن این غذا رو درست کنن. این غذا یک غذای فوری هست و برای وقت هایی که وقت کمی برای آشپزی کردن دارید خیلی مناسب هست.

دستور پخت سیرابیج گیلانی

برای درست کردن سیرابیج یا سیر واویج گیلان ابتدا باید برگ سیر تازه رو تمیز کرده و با آب فراوان خوب بشوریم ، سپس اجازه می دیم آب اضافه اش خارج بشه و بعد با چاقو به شکل ریز خردش می کنیم.

سیر خرد شده رو داخل تابه ریخته و تفت می دیم تا آبش کشیده بشه و بعد روغن و زرد چوبه رو بهش اضافه می کنیم و تفت داده و سرخش می کنیم. وقتی که سیر سرخ شد تخم مرغ ها رو ابتدا داخل یک ظرف شکسته و هم می زنیم تا از حالت لختگی در بیاد ، سپس به برگ سیر در حال سرخ شدن اضافه کرده و هم می زنیم تا همه ی سیر به تخم مرغ آغشته بشه و با هم سرخ بشن.

در آخر کار هم به مقدار کافی نمک به سیرابیج اضافه می کنیم و سپس غذای ما آماده هستش. این غذا رو می تونید به همراه برنج کته زعفرانی و ماست نوش جان کنید.

بازدید : 127 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.