کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه ته چین گرمساری

طرز تهیه ته چین گرمساری

  • متوسط
  • متوسط
  • 5 نفر
  • 240 دقیقه

همونطور که بارها اشاره کردیم ، ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی هست که در تمام استانهای کشور تهیه و سرو میشه و البته با مواد اولیه متفاوت و روش های مختلف. امروز در مجله آشپزی کوکیاب با مراحل آماده سازی ته چین گرمساری آشنا میشیم. مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت […]

مواد لازم برای تهیه ته چین گرمساری

  • گوشت گوسفندی 300 گرم
  • برنج 5 پیمانه
  • سبزی پلویی 1 پیمانه
  • نمک ، فلفل ، پودر زیره ، گرد لیمو به میزان لازم
  • گرد غوره ، پودر گوجه و پودر پیاز به میزان لازم

همونطور که بارها اشاره کردیم ، ته چین یکی از غذاهای اصیل ایرانی هست که در تمام استانهای کشور تهیه و سرو میشه و البته با مواد اولیه متفاوت و روش های مختلف. امروز در مجله آشپزی کوکیاب با مراحل آماده سازی ته چین گرمساری آشنا میشیم.

مواد لازم برای درست کردن این غذا گوشت گوسفندی ، پیاز ، برنج و سبزی پلویی که شامل گشنیز ، جعفری ، تره ، شوید و شنبلیله ، و پودر زیره ، گرد لیمو ، گرد غوره ، پودر گوجه و پودر پیاز هستند.
این غذا یک غذای مجلسی و خوش آب و رنگ هست که می تونید توی مهمانی ها برای پذیرایی استفاده کنید و از طعم خوبش لذت ببرید.

دستور پخت ته چین گرمساری

برای تهیه ته چین گرمساری در ابتدای کار گوشت رو با پودر پیاز و فلفل سیاه ، پودر گوجه فرنگی ، گرد غوره ، گرد لیمو و پودر زیره ترکیب کرده و مزه دار می کنیم و می گذاریم که یک ساعتی با درب بسته داخل یخچال استراحت داشته باشه.

برنج رو که از قبل با مقداری نمک گذاشتیم خیس بخوره آبش رو خالی می کنیم و سپس به آب در حال جوش داخل قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دیم نیمپز بشه ( برنج رو باید از حالت عادی کمتر بپزیم که موقع دم کشیدن شل نشه ) در یکی دو دقیقه آخر پخت برنج سبزی پلویی ساطوری شده رو به برنج در حال پخت اضافه می کنیم و سپس برنج رو آبکش می کنیم.

در این مرحله مقداری روغن کف قابلمه ریخته و از ته دیگ مورد نظرمون یا سیب زمینی ورقه ای و یا نان لواش رو کف قابلمه قرار می دیم و بعد نصف برنج رو داخل قابلمه ریخته و سپس گوشت ها رو روی برنج می چینیم و سپس نصف دیگر برنج رو روی گوشت ها می ریزیم و درب قابلمه رو روش قرار می دیم و قابلمه رو روی حرارت خیلی کم به مدت 3 ساعت قرار می دیم تا آروم آرو بپزه.

بازدید : 46 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.