کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه بورانی پاغازه

طرز تهیه بورانی پاغازه

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 20 دقیقه

بورانی پاغازه یکی از بورانی های پرخاصیت و خوشمزه کرمانشاهی هست که به دلیل رشد گیاه پاغازه در دامنه کوه در فصل بهار معمولا در همین فصل اون رو تهیه می کنند. گیاه پاغازه طعم و مزه ای شبیه به اسفناج داره و خواص بسیار زیادی هم داره و به همین دلیل ، مردم کرمانشاه […]

مواد لازم برای تهیه بورانی پاغازه

  • پاغازه 1 کیلو
  • تخم مرغ 2 عدد
  • پیاز 2 عدد
  • نمک و زردچوبه به میزان لازم
  • ماست به میزان لازم

بورانی پاغازه یکی از بورانی های پرخاصیت و خوشمزه کرمانشاهی هست که به دلیل رشد گیاه پاغازه در دامنه کوه در فصل بهار معمولا در همین فصل اون رو تهیه می کنند.
گیاه پاغازه طعم و مزه ای شبیه به اسفناج داره و خواص بسیار زیادی هم داره و به همین دلیل ، مردم کرمانشاه از این گیاه به جز این غذا در غذاهای دیگری مثل کوکوی پاغازه هم استفاه می کنن. این بورانی خوشمزه رو می تونید درست کرده و در کنار غذا سرو کنید.

دستور پخت بورانی پاغاره

برای درست کردن بورانی پاغازه ابتدا باید گیاه پاغازه رو که در فصل بهار در دامنه کوه زاگرس رشد می کنه تهیه کرده و پاکش کرده و سپس اون ها رو شسته و صبر می کنیم تا آب اضافه اش خارج بشه و بعد با چاقو کمی خردش کرده و بعد داخل یک قابلمه به همراه مقدار کافی آب قرار می دیم تا بپزه.

در این مرحله پیاز ها رو به شکل خلالی ریز خرد کرده و در ادامه تابه رو روی حرات قرار می دیم تا داغ بشه و بعد پیاز ها رو به همراه کمی روغن داخل تابه تفت داده و سرخش می کنیم دو عدد تخم مرغ داریم که اون ها  رو هم به همراه کمی زرد چوبه و نمک به مواد اضافه کرده و فورا هم می زنیم تا یکدست بشه.
مخلوط تخم مرغی رو به قابلمه حاوی پاغازه در حال پخت اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم سپس اجازه می دیم که کمی با هم بجوشن و بپزن و وقتی که همه مواد به خوبی پخت و جا افتاد صبر می کنیم تا کمی از حرات بیافته و بعد ماست رو به مواد اضافه می کنیم و در آخر بورانی پاغاره رو داخل ظرف مناسب ریخته ، با مواد دلخواه تزئین کرده و سرو می کنیم.

بازدید : 907 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.