کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قوروت بادمجان

طرز تهیه قوروت بادمجان

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 60 دقیقه

قوروت بادمجان یکی از غذا های معروف بیرجند هست که مواد اصلی این غذا کشک هست ، قوروت اسم دیگر کشک معروف خراسان هست که کشکی نسابیده هست و برای استفاده ابتدا  باید خیسش کرد و بعد هم نیاز به سابیدن داره. قوروت بادمجان علاوه بر مزه خوبی که داره غذای مقوی  مفیدی هم هست […]

مواد لازم برای تهیه قوروت بادمجان

  • کشک معروف به قروت نیم کیلو
  • پیاز 1 عدد
  • بادمجان 2 عدد
  • گردو 15 عدد
  • نمک ، فلفل ، زرد چوبه به میزان لازم

قوروت بادمجان یکی از غذا های معروف بیرجند هست که مواد اصلی این غذا کشک هست ، قوروت اسم دیگر کشک معروف خراسان هست که کشکی نسابیده هست و برای استفاده ابتدا  باید خیسش کرد و بعد هم نیاز به سابیدن داره.
قوروت بادمجان علاوه بر مزه خوبی که داره غذای مقوی  مفیدی هم هست که می تونید درستش کرده و به همراه نعنا داغ و پیاز داغ و بادمجان میل کنید.

دستور تهیه و پخت قوروت بادمجان

برای درست کردن قوروت بادمجان ابتدا کشک رو داخل ظرفی ریخته و بهش کمی آب اضافه کرده و می گذاریم تا بمونه و کمی خیس بخوره وقتی که کشک ها خیس خورد بعد گردوی آسیاب شده که به شکل پوره در آوردیم به کشک که آبکش کردیم اضافه می کنیم و بعد همه مواد رو با هم می سابیم و سپس بهش مقداری آب اضافه کرده و مخلوط می کنیم و می گذاریمش کنار.

در این مرحله پیاز رو پوست گرفته و خردش می کنیم سپس داخل تابه با کمی روغن و زرد چوبه پیاز ها رو تفت داده و سرخ می کنیم. وقتی پیاز ها سرخ شدند حرارت رو خاموش کرده و می ریم سراغ درست کردن بادمجان ها.
2 عدد بادمجان داریم که ابتدا اون ها رو پوست گرفته و بعد خرد می کنیم و کمی نمک روش می پاشیم تا تلخیش گرفته بشه بعد از این که کمی صبر کردیم و بادمجان ها آب پس دادن کمی فشارشون می دیم تا آب تلخش بره و بعد هم داخل روغن سرخ می کنیم.

سپس ترکیب کردو و کشک سابیده شده رو به پیاز های سرخ شده اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دیم تا داغ بشن اما اجازه نمی دیم که بجوشه و قبل از جوشیدن خاموشش می کنیم.
حالا می تونیم قوروت رو داخل ظرف سرو ریخته و به همراه بادمجان های سرخ شده و کمی نعنا داغ  سرو کنیم.

بازدید : 380 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.