کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه قیمه نثار – غذای سنتی و معروف قزوین

طرز تهیه قیمه نثار – غذای سنتی و معروف قزوین

  • پرهزینه
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

قیمه نثار معروفترین غذای استان قزوین محسوب میشود که امروزه طرفداران پر شماری در تمام کشور دارد. این غذا در قزوین یک غذای اعیانی محسوب میشود که معمولا برای پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا برای طبخ قیمه نثار از گوشت گوسفند استفاده میشود ، اما استفاده از مرغ نیز تا حدود رایج […]

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار

  • پیاز بزرگ 1 عدد
  • گوشت گوسفند تکه ای 300 گرم
  • زرشک ، خلال پسته و خلال بادام به مقدار لازم
  • زعفران دم کرده به میزان لازم
  • فلفل ، سیاه ، زرد چوبه ، نمک ، پورزنجبیل به میزان لازم
  • رب گوجه 1 قاشق غذا خوری
  • کره و روغن به میزان لازم

قیمه نثار معروفترین غذای استان قزوین محسوب میشود که امروزه طرفداران پر شماری در تمام کشور دارد. این غذا در قزوین یک غذای اعیانی محسوب میشود که معمولا برای پذیرایی از مهمان مورد استفاده قرار میگیرد. معمولا برای طبخ قیمه نثار از گوشت گوسفند استفاده میشود ، اما استفاده از مرغ نیز تا حدود رایج شده و بسیاری این غذا را با استفاده از مرغ تهیه میکنند.

دستور پخت مرحله به مرحله این پلو مخلوطی خوشمزه را برایتان قرار دادیم ، امیدوارم درست کنید و از آن لذت ببرید.

دستور پخت قیمه نثار

برای تهیه قیمه نثار به موادی مثل 300 گرم گوشت گوسفند ، 1 عدد پیاز بزرگ ، زرشک ، خلال پسته ، خلال بادام ، زعفران  ، فلفل سیاه ، زرد چوبه ، نمک ، زعفران ، پودر زنجبیل و برنج نیاز داریم.

ابتدا پیاز رو خورد کرده و داخل ظرفی ریخته و تفت می دیم ، کمی که تفت دادیم ، کمی زرد چوبه ، فلفل سیاه ، پودر زنجبیل هم بهش اضافه می کنیم ، سپس گوشت های تکه ای مون رو هم به پیاز در حال تفت خوردن اضافه می کنیم ، تفت می دیم تا تغییر رنگ بده ، 1 قاشق غذا خوری رب گوجه فرنگی بهش اضافه می کنیم ، و هم می زنیم و تفت می دیم ، سپس آب رو بهش اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا بجوشه ، وقتی که جوشید حرارت رو کم می کنیم تا کم کم بپزه.

داخل خلال باداممون کمی گلاب می ریزیم که کمی نرم بشه ، قابلمه رو پر آب می کنیم و وقتی جوشید برنج رو بهش اضافه می کنیم وقتی پخت آبکشش کرده و می زاریم دم بکشه ، کمی کره و روغن رو باهم توی تابه می ریزیم و زرشک رو بهش اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم کمی در حد 1 قاشق چای خوری شکر بهش اضافه می کنیم ، سپس زرشک ها رو از داخل تابه خارج کرده و خلال پسته رو داخل تابه ریخته و تفت می دیم و بعد از اون هم نوبت خلال بادام هست که جدا تفتش می دیم ، بعد از هرکدومشون 1 قاشق برای داخل خورشت ریختن بر می داریم و کمی با زعفران تفت داده ، سپس به خورشتمون اضافه می کنیم و نمک رو هم به خورشت اضافه می کنیم و اجازه می دیم آبش کامل کشیده بشه و غلیظ بشه.

برنجمون که پخت داخل دیس می کشیم و با خلال پسته ، بادام ، زرشک تفت داده و خورشت روش رو تزئین می کنیم.

بازدید : 96 / برچسب‌ها : ،

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.