کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 90 دقیقه

کتلت لوبیا قرمز یکی از لذیذترین و متفاوت ترین غذاهاست که علاوه بر مزه عالی به علت دارا بودن لوبیا بسیار مفیده و یک گزینه مناسب برای افرادی است که تمایل به مصرف مرغ و گوشت ندارند شما به راحتی میتوانید این غذای خوشمزه را در منزل تهیه و حتی از آن با مهمان های خود پذیرایی کنید.

مواد لازم برای تهیه کتلت لوبیا قرمز

  • لوبیا قرمز : 130 گرم
  • سیب زمینی : 2 عدد
  • گوجه فرنگی : 2 عدد
  • پیاز : 1 عدد
  • دانه چیا : 2 قاشق غذاوری
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • پودر سوخاری : 2 قاشق غذاخوری

کتلت ها یکی از غذاهای خوشمزه و محبوب در ایران هستند که البته در همه جای دنیا به اشکال و ترکیبات مختلفی یافت میشوند. البته ما معمولا کتلت را به شیوه عمول و همیشگی اش با گوشت چرخ کرده و پیاز و… میشناسیم ، اما یکی از کتلت های خوش طعمی که میتوانیم با مواد کاملا گیاهی و به نسبت ، کم هزینه تهیه کنیم ، کتلت لوبیا قرمز است که کیفیت قابل قبولی داشته و برای افرادی که تمایل به مصرف گوشت قرمز و مرغ ندارند یک گزینه عالیست. وجود لوبیا قرمز در کنار سیب زمینی علاوه بر طعم خوب ، پروتئین و مواد مغذی بدن را تامین میکند. با دستور پخت کتلت لوبیا قرمز تا پایان همراه کوک یاب باشید.

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز خوشمزه

طرز تهیه کتلت لوبیا قرمز خوشمزه - کتلت گیاهی

در اولین قدم برای تهیه این غذای لذیذ باید لوبیا قرمز را شسته و درون کاسه ای پر از آب به مدت 24 ساعت بخیسانید سعی کنید هر چند ساعت یکبار آب لوبیا را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود. بعد از خیساندن ، لوبیا را درون قابلمه به همراه آب بریزید و بگذارید تا روی حرارت کاملا پخته شود. هنگامی که لوبیا قرمز پخته شد درون صافی بریزید تا آب آن گرفته شود.

سیب زمینی را پوست بگیرید و به تکه های ریز خرد کنید و همراه لوبیا قرمز درون دستگاه غذاساز ریخته تا کاملا له و یکدست شود سپس نمک و فلفل سیاه را به مواد اضافه کنید.

دانه چیا را درون دستگاه آسیاب ریخته تا پودر شود سپس به ازای هر 1 قاشق پودر دانه چیا 3 قاشق آب بریزید تا حل شود هم بزنید که حالت پوره به خود بگیرد. حال پیاز را رنده کنید با دست آب آن را بگیرید تا باعث شل شدن کتلت شما نشود بعد از انجام این کار پیاز را به همراه پوره به ترکیب سیب زمینی و لوبیا قرمز اضافه کنید.

در این مرحله گوجه فرنگی را رنده کنید و آب گوجه را بگیرید و به همراه آرد سوخاری به مایه کتلت اضافه کنید بعد از هم زدن روی ظرف را سلفون بکشید و برای 1 ساعت درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

بعد از استراحت مواد ، تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید وقتیکه روغن داغ شد به اندازه نارنگی از مایه بردارید و به شکل دلخواه در آورید و داخل ماهیتابه قرار دهید.

هنگامی که یک سمت کتلت سرخ و پخته شد آن را برگردانید تا طرف دیگرش نیز سرخ شود سپس در ظرف مناسب سرو کنید.

بازدید : 453 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.