کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه دسر سمولینای لبنانی

طرز تهیه دسر سمولینای لبنانی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 4 نفر
  • 50 دقیقه

کی از دسرهای معروف و پرطرفدار دنیا دسر سمولینای لبنانی میباشد که یک میان وعده عالی برای شماست. این دسر از آزد سمولینا ، شیر و شکر تشکیل شده که کالا سالمه و حتی شما میتوانید میزان شکر موجود را به ذائقه خودتان کم یا زیاد کنید.

مواد لازم برای تهیه دسر سمولینای لبنانی

  • آرد سمولینا : 6 قاشق غذاخوری
  • شکر : 8 قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه : 1 بسته
  • شیر : 4 لیوان
  • گلاب : 4 قاشق غذاخوری
  • پودر پسته : برای تزئین

دسر سمولینای یکی از دسرهای خوشمزه و مجلسی لبنانی است که البته بیشتر در ماه مبارک رمضان تهیه و سرو میشود. این دسر با موادی بسیار ساده و سالم درست میشود و از شیر و گلاب و سمولینا در ساخت آن استفاده میشود. برای میان وعده و حتی صبحانه یک انتخاب عالیست و بافت نرمی دارد که کودکان و سالمندان به راحتی میتوانند این دسر را به عنوان وعده اصلی استفاده کنند. با دستور پخت دسر سمولینای خوشمزه تا پایان کوک یاب را همراهی کنید.

طرز تهیه دسر سمولینای مجلسی خانگی

طرز تهیه دسر سمولینای مجلسی خانگی

در اولین مرحله برای تهیه دسر سمولینا باید شیر را درون قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید بعد از اینکه شیر شروع به جوشیدن کرد شکر را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا کاملا حل شود.

آرد سمولینا را 3 مرتبه از الک رد کنید تا خالص و یکدست شود سپس کم کم به شیر اضافه کنید در حین اضافه کردن باید با یک قاشق شیر و آرد را هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

حال باید مدام مایه را هم بزنید تا به غلظت برسد بعد از غلیظ شدن گلاب را درون قابلمه بریزید در این زمان میتوانید خامه را نیز اضافه کنید و هم بزنید.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و با همزن دستی مایه دسر را هم بزنید تا خامه کاملا به خورد شیر برود و با هم مزه دار شوند. بعد از اینکه کمی مواد خنک شد درون میکسر بریزید و میکس کنید تا یکدست شود.

بعد از میکس ، مایه را از صافی رد کنید این کار برای این است که مایه نرم و صافی بدست آید سپس دسر را در ظرف مورد نظر بریزید و برای 1 الی 2 ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

بعد از گذشت این زمان از یخچال خارج کنید و روی آن را با پودر پسته تزئین نمایید.

برای رنگ دادن به این دسر میتوانید از زعفران دم کرده یا پودر کاکائو استفاده کنید این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

بازدید : 311 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.