کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش به آلو

طرز تهیه خورش به آلو

  • متوسط
  • ساده
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

خورش به آلو یک غذای مقوی و پر انرژی است که بسیار قدمت دارد و اصالت آن مربوط به استان اصفهان است شما به راحتی میتوانید این خورش خوشمزه را در منزل تهیه و از آن در مجالس و مهمانی های خود استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش بِه آلو

  • آلو خورشتی : 10 عدد
  • گوشت گوسفندی : 400 گرم
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • به : 2 عدد بزرگ
  • پیاز : 2 عدد متوسط
  • رب گوجه فرنگی : 1 قاشق غذاخوری
  • زردچوبه : به میزان لازم

خورش بِه آلو یک خورش اصیل و سنتی ایرانیست که به دلیل داشتن بِه بسیار خوش عطر بوده و طعم متفاوت و جدیدی نسبت به سایر خورشت ها دارد. اصالت این غذای مربوط به استان اصفهان میباشد که همواره مورد استقبال افراد غیر بومی نیز قرار گرفته. افرادی که طرفدار این خورش هستند میتوانند بِه را در فریزر نگاه دارند تا در مواقعی که این میوه خوشمزه در بازار موجود نیست بتوانند این غذا را تهیه کنند. میوه بِه سرشار از پتاسیم ، فسفر و کلسیم است که به تنظیم فشار خون بسیار کمک میکند. با دستور تهیه خورش بِه آلو لذیذ خانگی تا پایان با کوک یاب همراه باشید.

دستور تهیه خورشت به آلو اصفهانی

طرز تهیه خورش بِه آلو مجلسی

در اولین مرحله برای تهیه این خورش خوشمزه باید گوشت گوسفندی را خرد کنید و بشویید. پیاز را نگینی و یکدست خرد کنید درون تابه ای کمی روغن بریزید و پیاز را روی حرارت ملایم تفت دهید بعد از اینکه آب پیاز تبخیر شد کمی زردچوبه به آن اضافه کنید.

گوشت تکه ای را به پیاز در حال تفت اضافه کنید تا بوی خامی گوشت گرفته شود کمی فلفل سیاه و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید ( اضافه کردن رب گوجه فرنگی به این خورش کاملا اختیاری است ) تفت را تا جایی ادامه دهید که رنگ گوشت تغییر کند. آلو را درون کاسه ای به مدت 20 دقیقه خیس کنید.

آب جوش را روی مواد خورش بریزید در قابلمه را بگذارید تا گوشت به خوبی پخته شود. حال به سراغ آماده کردن بِه بروید بعد از شستن ، بِه را درشت و مربعی خرد کنید. دقت داشته باشید تکه های بِه اگر کوچک باشد در هنگام پختن له میشود به همین دلیل باید بزرگ برش دهید.

درون تابه روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید سپس بِه را تفت دهید تا حدی تفت دهید که منسجم شود و بعد از اینکه پخته میشود شکل خود را از دست ندهد.

هنگامی که گوشت پخته شد بِه را درون قابلمه بریزید و 45 دقیقه زمان دهید تا خورش جا بیوفتد. در 15 دقیقه پایانی آلو را به خورش اضافه کرده و کمی نمک درون مواد بریزید و کمی از غذا مزه کنید.

خورش بِه آلو شما آماده شده است در ظرف مناسب سرو کنید و به همراه برنج میل نمایید.

اموزش درست کردن خورشت سنتی به الو مجلسی

بازدید : 307 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.