کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

طرز تهیه شیرینی پاپیونی

  • متوسط
  • ساده
  • 6 نفر
  • 60 دقیقه

شیرینی پاپیونی یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که از آن در جاهای مختلفی مثل مهمانی و یا جشن ها می توانید استفاده کنید ، با دستور پخت آسان کوک یاب  این شیرینی خوشمزه و راحت را می توانید در منزل تهیه کرده و حتی به عنوان شیرینی عید و سال نو استفاده کنید. شیرینی […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی پاپیونی

  • زعفران پودر شده نوک قاشق چای خوری
  • خمیر هزارلا 1 بسته
  • عسل 3 قاشق غذا خوری
  • پودر پسته و پودر نارگیل به میزان لازم

شیرینی پاپیونی یکی از خوشمزه ترین شیرینی هاست که از آن در جاهای مختلفی مثل مهمانی و یا جشن ها می توانید استفاده کنید ، با دستور پخت آسان کوک یاب  این شیرینی خوشمزه و راحت را می توانید در منزل تهیه کرده و حتی به عنوان شیرینی عید و سال نو استفاده کنید.
شیرینی پاپیونی را در اکثر شیرینی فروشی ها به راحتی می توانید پیدا کنید زیرا شیرینی بسیار پر طرفداری است.

دستور پخت شیرینی پاپیونی

برای درست کردن شیرینی پاپیونی ابتدا به اندازه نوک قاشق چای خوری زعفران پودر شده رو داخل ظرفی می ریزیم و 1 قاشق غذا خوری آب جوش رو بهش اضافه می کنیم ، 3 قاشق غذا خوری عسل رو داخل ظرفی می ریزیم و سپس زعفران رو بهش اضافه می کنیم و در آخر دو قاشق غذا خوری آب جوش هم بهش اضافه می کنیم ، یک بسته خمیر هزار لا رو باز می کنیم و به آرومی خمیر رو به شکل نواری برش می دیم و نوار ها رو به 4 یا 5 قسمت برش می دیم و تقسیم می کنیم.

قسمت های برش داده شده رو از وسط می گیریم و کمی به آرومی می کشیم و بعد دو  ، دور می پیچونیم و می زاریمشون داخل سینی فر تا خمیر ها تموم بشن و بعد با سینی فر می زاریم داخل یخچال 20 دقیقه استراحت داشته باشه.
فر رو از قبل روی 250 درجه قرار می دیم و شیرینی ها رو داخلش قرار می دیم وقتی که 6 دقیقه شیرینی ها داخل فر موند و پف کرد دمای فر رو 50 درجه کم می کنیم و 3  دقیقه دیگر هم  می زاریم بمونه تا داخلش هم بپزه.

وقتی شیرینی ها رو از داخل فر خارج کردیم تا هنوز داغ هستن با یک قلم از شهد که آماده کرده بودیم روش می مالیم و برای تزئین شیرینی هم می تونیم از پودر پسته و نارگیل استفاده کنیم.

بازدید : 312 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.