کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه خورش باقالا قاتوق

طرز تهیه خورش باقالا قاتوق

  • متوسط
  • متوسط
  • 7 نفر
  • 45 دقیقه

خورش باقالا قاتوق یا گل در چمن یک غذای سنتی و محبوب شمالی هست که اصالت این غذا مربوط به گیلان هست اما در سرتا سر کشورمون طرفداران زیادی داره. باقالا قاتوق رو هم با باقالی تازه و هم با باقالی خشک می شه تهیه کرد. وقت هایی که زمان کافی برای غذا درست کردن […]

مواد لازم برای تهیه خورش باقالا قاتق

  • باقالی خورشی خشک نیم کیلو و یا تر 2 کیلو
  • شوید خشک 2 قاشق غذا خوری و یا شوید تر خرد شده 2 مشت
  • سیر 1 بوته
  • تخم مرغ 4 عدد
  • نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه به میزان لازم

خورش باقالا قاتوق یا گل در چمن یک غذای سنتی و محبوب شمالی هست که اصالت این غذا مربوط به گیلان هست اما در سرتا سر کشورمون طرفداران زیادی داره. باقالا قاتوق رو هم با باقالی تازه و هم با باقالی خشک می شه تهیه کرد. وقت هایی که زمان کافی برای غذا درست کردن ندارید این غذا انتخاب مناسبی هست چون سریع آماده می شه.

دستور پخت خورش باقالا قاتوق

برای درست کردن باقالا قاتوق گیلانی یا همون خورش گل در چمن اگر بخوایم خورش رو با باقالی خورشی خشک درست کنیم باید از شب قبل باقالی رو به همراه مقدار کافی آب بگذاریم تا خیس بخوره و پوستش نرم بشه و بعد پوست باقالی ها رو بگیریم ، و یا اگر بخوایم با باقالی خورشی تازه درست کنیم باید ابتدا پوست اول باقالی رو جدا کرده و بعد پوست دومش رو گرفته و باقالی ها رو پاک می کنیم.

در این مرحله باقالی های پاک شده رو به همراه مقداری روغن داخل یک قابلمه ریخته و کمی تفت می دیم سپس شوید خشک و یا شوید تازه رو به باقالی ها اضافه کرده و کمی زرد چوبه و فلفل بهش اضافه کرده و مواد رو کمی با هم تفت داده و سپس 3 لیوان آب به مواد اضافه می کنیم ، در آخر سیر رو پوست گرفته ، چند برش زده و سپس به خورش اضافه می کنیم. درب قابلمه رو روش قرار می دیم تا بمونه و بپزه.

آخر های کار وقتی که باقالی ها کامل پختن و نرم شدن تخم مرغ ها رو به خورش اضافه می کنیم اما هم نمی زنیم و بعد درب قابلمه رو قرار می دیم تا تخم مرغ ها ببنده و بعد باقالا قاتوق آماده هست و می تونیم با برنج آبکش شده و ترشی سرو کنیم.

بازدید : 190 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.