کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه بابایاری

طرز تهیه بابایاری

  • اقتصادی
  • ساده
  • 3 نفر
  • 50 دقیقه

بابایاری یک غذای ساده و پر خاصیت هست که جزو غذا های سنتی ایران هست و اصالت اون هم مربوط به ایلام هست. نام دیگر این غذا عدساو هم هست که معنی اون عدسی هست برای درست کردن این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید و به راحتی می تونید درستش کنید. بابایاری رو […]

مواد لازم برای تهیه بابایاری

  • عدس 2 پیمانه
  • پیاز 1 عدد
  • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری
  • نمک و فلفل به میزان لازم

بابایاری یک غذای ساده و پر خاصیت هست که جزو غذا های سنتی ایران هست و اصالت اون هم مربوط به ایلام هست.
نام دیگر این غذا عدساو هم هست که معنی اون عدسی هست برای درست کردن این غذا به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید و به راحتی می تونید درستش کنید.
بابایاری رو که یک غذای کامل هست می تونید برای شام یا عصرانه درست کرده و به همراه نان تازه سروکنید.

دستور تهیه و پخت بابایاری

برای درست کردن بابایاری ابتدا باید عدس رو چندین ساعت زودتر داخل آب بخیسونیم و 3 بار آبش رو عوض کنیم تا نفخش از بین بره سپس عدس رو به همراه مقداری آب گوشت و یا درصورت در دسترس نداشتن آب گوشت از عصاره گوشت به همراه آب هم می تونید استفاده کنید و سپس عدس و آب گوشت رو روی حرارت قرار می دیم و درب قابلمه رو می گذاریم تا عدس ها کامل بپزن.

1 عدد پیاز داریم که اون رو خلالی خرد کردیم داخل تابه به همراه کمی روغن تفت داده و سرخ می کنیم وقتی پیاز ها طلایی شدند بهش رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و کمی تفت می دیم تا رب گوجه رنگ خودش رو آزاد کنه سپس پیاز و رب گوجه رو به عدس اضافه می کنیم در صورتی که در حال پخت آب عدس کم شد می تونیم بهش کمی آب اضافه کنیم.
پیاز ها رو که اضافه کردیم دوباره درب قابلمه رو روش قرار می دیم تا غذا کاملا جا بیافته و بعدش می تونیم داخل ظرف سرو ریخته و با جعفری و یا نعناع داغ و پیاز داغ تزئینش کنیم.
بابایاری  یک غذای نانی هست و به همراه نان سرو می شه.
در صورت تمایل هم می تونید بهش گوشت اضافه کنید و یا به همین شکل ساده که آموزشش رو گذاشتیم تهیه کنید.

بازدید : 1727 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.