کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه آش اسپه شله

طرز تهیه آش اسپه شله

  • متوسط
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 120 دقیقه

آش اسپه شله یکی از غذا های سنتی استان گلستان هست این آش رو معمولا در فصل های سرد سال تهیه می کنن. برای درست کردن این آش به مواد زیادی نیاز نداریم و به سادگی میشه تهیه کرد. تست آش اسپه شله مقداری ترش هست پس اگه طرفدا غذا های ترش مزه هستین این […]

مواد لازم برای تهیه آش شله اسپله

  • برنج نیم دانه 1 پیمانه
  • نعنا خشک 2 قاشق غذا خوری
  • انار ترش دون کرده 2 پیمانه
  • سبزی جعفری ، گشنیز ، اسفناج و شوید 500 گرم
  • نمک و شکر به میزان لازم

آش اسپه شله یکی از غذا های سنتی استان گلستان هست این آش رو معمولا در فصل های سرد سال تهیه می کنن. برای درست کردن این آش به مواد زیادی نیاز نداریم و به سادگی میشه تهیه کرد. تست آش اسپه شله مقداری ترش هست پس اگه طرفدا غذا های ترش مزه هستین این آش رو حتما درست کرده و امتحانش کنید.

دستور تهیه و پخت آش شله اسپله

برای درست کردن آش اسپه شله ابتدا برنج نیم دانه رو که از قبل شستیم و گذاشتیم خیس بخوره داخل قابلمه ریخته و به میزان کافی بهش آب اضافه کرده و روی حرارت قرار می دیم و اجازه می دیم بپزه و کاملا نرم بشه و در آخر به برنج کمی نمک اضافه می کنیم.

در این مرحله سبزی ها رو که شامل جعفری ، اسفناج ، گشنیز و شوید هستن و از قبل پاک کرده و شستیم و خردشون کردیم به برنج پخته شده اضافه می کنیم و سپس انار رو در میکسر ریخته و یا با گوشتکوب برقی خوب له می کنیم تا دانه های انار خوب حل بشه و سپس نعنا و شکر رو به انار اضافه کرده و به خوبی با هم مخلوط می کنیم و سپس مخلوط انار رو کنار می گذاریم.

وقتی که مواد آش اسپه شله به خوبی پخت و جا افتاد در این مرحله می تونیم مخلوط انار ، نعنا و شکر رو به آش اضافه کنیم و سپس مواد آش رو هم زده و زیر و رو می کنیم تا به خوبی باهم ترکیب شده و به خورد هم برن آش اسپه شله رو مرتب هم می زنیم تا ته نگیره و وقتی که کاملا جا افتاد می تونیم حرارت رو خاموش کرده و سپس آش رو داخل ظرف مناسبی ریخته و با نعنا داغ و دانه های انار تزئین کرده و سرو کنیم.

بازدید : 177 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.