کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه گیجاواش تره

طرز تهیه گیجاواش تره

  • اقتصادی
  • متوسط
  • 4 نفر
  • 45 دقیقه

گیجا واش تره یکی از غذا های سنتی و قدیمی استان گیلان هست و طرفدار های زیادی در بین مردم گیلان داره این غذا با استفاده از برگ سیر خورد شده تازه و گیجا واش که یک سبزی محلی کمیاب و پر خاصیت گیلان هست به اضافه تخم مرغ و یا تخم اردک به سلیقه […]

مواد لازم برای تهیه گیجاواش تره

  • تخم مرغ یا تخم اردک 2 عدد
  • گیجاواش 200 گرم
  • برگ سیر 100 گرم
  • نمک ، زرد چوبه و فلفل به میزان لازم

گیجا واش تره یکی از غذا های سنتی و قدیمی استان گیلان هست و طرفدار های زیادی در بین مردم گیلان داره این غذا با استفاده از برگ سیر خورد شده تازه و گیجا واش که یک سبزی محلی کمیاب و پر خاصیت گیلان هست به اضافه تخم مرغ و یا تخم اردک به سلیقه و ذائقه خودتون درست می شه و به همراه برنج سرو می شه.

دستور تهیه و پخت گیجاواش تره

برای درست کردن گیجاواش تره ابتدا سبزی گیجاواش و برگ سیر تازه رو تمیز کرده و برگ های زرد رو ازشون جدا می کنیم سپس به همراه آب فراوان می شوریم و می گذاریم تا آب اضافه اش خارج بشه.

وقتی که آب سبزی ها خارج شد ابتدا سیر رو با چاقو به شکل ریز خرد کرده و داخل یک تابه مناسب ریخته و روی حرارت قرار می دیم تا تفت بخوره و سپس وقتی آبش کشیده شد روغن رو بهش اضافه می کنیم گیجاواش رو هم با چاقو ریز و ساطوری می کنیم و سپس به سیر در حال سرخ شدن اضافه می کنیم و با هم تفت می دیم و وقتی که سیر و گیجا واش کاملا سرخ شدن تخم مرغ ها رو بهش اضافه کرده و سپس نمک و فلفل سیاه و زرد چوبه رو بهش اضافه کرده و هم می زنیم.

وقتی تخم مرغ ها به همراه سبزی ها سرخ شدن می تونیم نصف استکان آبغوره به غذا اضافه کنیم تا مزه و ترش و خوشمزه تری پیدا کنه. اگر دوست نداشتید هم می تونید آبغوره رو حذف کنید ، بعد از اضافه کردن آبغوره کمی هم زده و با هم مخلوط کرده و سپس می تونیم حرارت رو خاموش کنیم. گیجا واش تره رو داخل ظرف مناسب ریخته و به همراه برنج سرو می کنیم.

بازدید : 190 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.