کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه کوکو اشپل ماهی

طرز تهیه کوکو اشپل ماهی

  • متوسط
  • ساده
  • 3 نفر
  • 30 دقیقه

کوکو اشپل ماهی یکی از غذا های محبوب و قدیمی استان گیلان هست که از اشپل یا همون تخم ماهی به همراه برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می شه برای درست کردن کوکو اشپل ماهی معمولا از اشپل ماهی سفید استفاده می شه. این غذا یک غذای برنجی هست و معمولا در بین […]

مواد لازم برای تهیه کوکو اشپل ماهی

  • اشپل ماهی 400 گرم
  • تخم مرغ 3 عدد
  • برگ سیر تازه نصف پیمانه
  • نمک ، فلفل و زرد چوبه به میزان لازم

کوکو اشپل ماهی یکی از غذا های محبوب و قدیمی استان گیلان هست که از اشپل یا همون تخم ماهی به همراه برگ سیر تازه و تخم مرغ درست می شه برای درست کردن کوکو اشپل ماهی معمولا از اشپل ماهی سفید استفاده می شه. این غذا یک غذای برنجی هست و معمولا در بین مردم گیلان به همراه برنج سرو می شه اما به دلخواه می تونید با نان تازه هم سرو کنید.

دستور پخت کوکو اشپل

برای تهیه کوکو اشپل ماهی در ابتدای کار اشپل ماهی رو کمی تمیز کرده و بعد داخل یک ظرف گود می ریزیم سپس برگ سیر رو که تمیز کرده و شستیم با چاقو به شکل ریز خرد کرده و به اشپل ها اضافه می کنیم.

در این مرحله نمک ، زرد چوبه و فلفل رو به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم و در آخر تخم مرغ ها رو شکسته و به مواد اضافه می کنیم و همه مواد رو خوب با هم مخلوط می کنیم. تابه مناسب رو انتخاب کرده و روی حرارت قرار می دیم و سپس به مقدار کافی روغن داخل تابه می ریزیم و صبر می کنیم که خوب داغ بشه .

از مواد کوکو هم می تونیم به کمک قاشق کم کم داخل تابه بریزیم و سرخش کنیم و هم می تونیم کل مواد رو یکباره داخل تابه بریزیم و با حرارت خیلی  ملایم درب تابه رو روش قرار بدیم تا بپزه  سرخ بشه. ما کل مواد رو داخل تابه ریخته و صبر می کنیم تا با درب بسته و حرارت ملایم بمونه و مواد ببنده و یک طرف کوکو کامل سرخ بشه سپس اگه برگردوندن کوکو به شکل کامل سخت بود می تونیم به کمک کفگیر به 4 قسمت تقسیمش کرده و بعد بر گردونیش تا طرف دیگر کوکو هم یپزه و سرخ بشه.

بازدید : 266 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.