کوک‌یاب؛ آموزش آشپزی ساده و شیرینی پزی

منوی اصلی

طرز تهیه شیرینی بهشتی

طرز تهیه شیرینی بهشتی

  • اقتصادی
  • ساده
  • 5 نفر
  • 60 دقیقه

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی های سنتی و فوق العاده خوشمزه ایرانی هست که از چند قلم مواد اولیه محدود تهیه می شه و به سادگی می تونید در منزل تهیه کرد. این شیرینی خوشمزه یک انتخاب خوب برای پذیرایی در ایام نوروز هست و چون در ترکیباتش از شیر و تخم مرغ استفاده نمی […]

مواد لازم برای تهیه شیرینی بهشتی

  • آرد سفید 3/4 پیمانه
  • پودر شکر نصف پیمانه
  • روغن 3/4 پیمانه
  • پودر هل 1 قاشق چای خوری

شیرینی بهشتی یکی از شیرینی های سنتی و فوق العاده خوشمزه ایرانی هست که از چند قلم مواد اولیه محدود تهیه می شه و به سادگی می تونید در منزل تهیه کرد.
این شیرینی خوشمزه یک انتخاب خوب برای پذیرایی در ایام نوروز هست و چون در ترکیباتش از شیر و تخم مرغ استفاده نمی شه ماندگاری طولانی داره و در بیرون از یخچال هم می تونید نگهداری کنید. دستور تهیه مرحله به مرحله این شیرینی راحت و خوشمزه رو براتون قرار دادیم امیدوارم در منزل این شیرینی رو درست کنید و ازش لذت ببرید.

دستور پخت شیرینی بهشتی

برای درست کردن شیرینی بهشتی ابتدا روغن جامد رو که ذوب کردیم و سپس گذاشتیم خنک بشه رو داخل یک ظرف می ریزیم و بعد پودر شکر رو بهش اضافه می کنیم و با همزن برقی و با دور تند  همزن به مدت 20 دقیقه می زنیم تا مواد به شکل کرم و کش دار در بیاد. در این مرحله هل رو به مواد اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم سپس آرد رو کم کم داخل مواد الک می کنیم اگر مواد خیلی شل بود میشه باز هم به میزان لازم بهش آرد اضافه کرد تا خمیر نرم و تقریبا شلی به دست بیاد و به حالتی باشه که از قیف به راحتی خارج بشه و وقتی که با قیف داخل سینی فر می ریزیم شکل خودش رو از دست نده.
داخل سینی فر کاغذ روغنی میندازیم و  مواد رو داخل قیف می ریزیم و با ماسوره دلخواه شیرینی ها رو با فاصله از هم داخل سینی می زنیم در آخر هم در صورت علاقه می تونیم روی شیرینی ها پودر پسته یا سیاهدانه یا کنجد بریزیم.
سینی رو داخل فر 160 درجه که از قبل گرم کردیم  به مدت 15 دقیقه قرار می دیم تا شیرینی بپزه.

بازدید : 1120 / برچسب‌ها :

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن منو
کوک‌یاب ، آموزش ساده آشپزی

منوی اصلی سایت

کوک‌یاب یک سایت آموزش آشپزی و شیرینی پزی هست که سعی داره علاوه بر آموزش غذاهای اصیل ایرانی ، شما را با دستور تهیه انواع غذاهای فرنگی و بین المللی آشنا کنه و همچنین اطلاعات کافی در مورد خاصیت مواد غذایی رو هم در اختیار شما قرار بده.